آیت الله فلاحتی در بقعه حضرت فاطمه‌ اخری(س) رشت:

قبل از آنکه دشمنان جوانانمان را از ما بگیرند آن‌ها را دریابیم

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بابیان اینکه افتخار مردم گیلان ولایتمدار خواندن آن‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب است گفت: نصیب افتخار ولایتمداری و دین‌داری از سوی رهبر معظم انقلاب بیانگر دین‌داری و توجه مردم گیلان به سیره ائمه اطهار سلام‌الله علیها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی امشب در ویژه مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) در بقعه حضرت فاطمه‌ اخری(س) در رشت اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع) امام بشر، جن و انس بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن بیان گزیده‌ای از زندگینامه امام موسی کاظم(ع) عنوان داشت: دوران زندگی امام موسی کاظم(ع) به دلیل فشارهای هارون‌الرشید به شرایطی سخت و خفقان‌زا تبدیل شده بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پس از هارون‌الرشید، مأمون نیز مسیر پدرش را ادامه داد، خاطرنشان کرد: قدرت، جاه و مقام انسان را از عزت به ذلت می‌کشاند و سرمنشاء تمام بلایا می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هارون‌الرشید برای توجیه عملکردش به صاحبنظران پول می‌داد تا حکومتش را در نظر مردم موجه جلوه دهند، ابراز داشت: سیاست مزورانه هارون باعث میشد تا خودش موجه جلوه کند و موسی‌بن‌جعفر در گوشه و کناری تحت خفقان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه خلفای دوران امام کاظم (ع) تنها در ظاهر از امام تبعیت می‌کردند و در عمل مخالف او بودند تصریح کرد: متاسفانه امروز نیز شاهد بروز چنین رفتارهایی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه در دوران امام موسی کاظم(ع) برخی افراد در مقابل هارون قیام کردند، خاطرنشان کرد: تمام افرادی که علیه هارون قیام می‌کردند توسط او قطعه قطعه می‌شدند.

امام جمعه رشت ضمن تشریح شیوه مدیریت امام موسی کاظم(ع) بر شرایط دوران هارون ابراز داشت: این امام بزرگوار در ابتدا تلاش کرد تا دو محل کسب علم ایجاد شده توسط امام صادق(ع) را حفظ کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) تلاش فراوانی برای حفظ تلاش‌های علمی صورت گرفته در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) انجام داد گفت: دومین اقدام موسی کاظم(ع) “تقیه” کردن بود.

وی با تاکید بر اینکه به گفته امام موسی‌کاظم(ع) نباید هیچ ظالمی را یاری داد، خاطرنشان کرد: “تقیه کردن” یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های امام(ع) برای مقابله با دستگاه ظلم بود و در زمان مناسب نیز به تقویت شیعیان می‌پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مسلمانان باید در تمام شرایط حتی به وسیله مالشان از یکدیگر حمایت کنند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز همچنان به شیوه اهل‌بیت(ع) جامعه اسلامی را هدایت می‌کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه گسترش فرهنگ جمهوری اسلامی در جهان سبب می‌شود تا تمام جوانان جهان علیه ظلم قیام کنند، عنوان داشت: رئیس جمهور روسیه گفته که برای اجرای اقدامات در منطقه باید دید که مقام معظم رهبری چه می‌گویند.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران فاتح میادین سیاسی جهان است، خاطرنشان کرد: امروز باید فرزندانمان را با فرهنگ اهل‌بیت(ع) تربیت کنیم زیرا این فرزاندان مسئولان آینده کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری مردم گیلان را مردمی به ولایتمدار می‌دانند، خاطرنشان کرد: مردم گیلان مومن و دیندار هستند و اگر در بخش‌هایی مشکلاتی وجود دارد باید برای رفع نگرانی‌‌ها به نقاط مثبت نگاه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اگر ضعفی در استان وجود دارد به‌دلیل ضعف در تبیین معارف اسلامی بوده است، گفت: بنا به فرموده رهبری هیچ مشکلی در کشور نیست که رفع نشود و همگان باید بدانند که این سخن شعار نیست بلکه برگرفته از شعور است.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم توجه جدی به تربیت جوانان و نوجوانان خاطرنشان کرد: امروز باید قبل از آنکه دشمنان جوانانمان را از ما بگیرند آن‌ها را دریابیم و آنها را با اسلام آشنا کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به نقش مدارس در تربیت جوانان و نوجوانان تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با کمک مدارس و پیش‌دبستانی، فرزندانمان را با معارف و ارزش‌های اسلامی آشنا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه امام موسی‌کاظم‌(ع) در برابر تمام بدگویی‌ها خودشان را حفظ می‌کردند، ابراز داشت: این امام بزرگوار همواره کظم غیض می‌کرد و به این دلیل او را “کاظم” نامیدند.

Share