عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

فیلتر تلگرام به صلاح نیست | نمی‌توان مردم را به استفاده از پیام‌رسان داخلی مجبور کرد

عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌گوید اگر تصمیم نهایی در خصوص فیلتر تلگرام گرفته شده باشد، پس از ناآرامی‌های دی ماه و مربوط به بهمن و اسفند سال گذشته است؛ نه در سال جدید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد کاظمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به زمزمه‌های مطرح شده درباره فیلتر تلگرام تا پایان فروردین ماه گفت: در جلسات کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیمی برفیلتر تلگرام گرفته نشده است؛ احتمالا تصمیم مورد اشاره در شورای عالی فضای مجازی گرفته شده است، ضمن اینکه خبر موثقی دراین خصوص به این کمیته ارسال نشده است؛ البته اخبار درخصوص فیلترینگ تلگرام موضوعیت داشته و این مسئله طی چند ماه گذشته بارها مطرح شده است.

فیلتر تلگرام اصلا بعید نیست

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی درباره اینکه تصمیم فیلتر تلگرام چه زمانی گرفته شده است، توضیح داد: در ماه‌های بهمن و اسفند مطالبی درخصوص تصمیم مقامات عالی درباره فیلتر تلگرام شنیده می‌شد و اگر تصمیم نهایی در این باره گرفته شده باشد، پس از ناآرامی‌های دی ماه و مربوط به بهمن و اسفند سال گذشته است؛ نه در سال جدید.

معطل نگه داشتن اجرای تصمیم به دلیل شروع سال

عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، معطل نگه داشتن اجرای این تصمیم را به دلیل شروع سال جدید دانست و افزود: فیلتر تلگرام اصلا بعید نبوده و کاملا محتمل است.

فیلتر تلگرام به صلاح نیست

کاظمی با بیان اینکه موافق فیلترینگ تلگرام نیستم، افزود: البته از تصمیمات مسئولان دراین خصوص اطلاعی ندارم، اما به نظر فیلتر تلگرام نمی تواند عامل موثری درکاهش برخی مشکلات باشد؛ هرچند که باید برفعالیت این شبکه کنترل هایی صورت گیرد؛ اما نباید این امکانات و فضا را از مردم دریغ کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری ازطریق تلگرام ارتزاق و معیشت می کنند، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی فعلی، فیلتر تلگرام به صلاح نیست.

با فشار، محرومیت و ممنوعیت نمی‌توان کاری را انجام داد

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: هیچ زمانی نمی توان مردم را برای انجام کاری ازجمله استفاده از پیام رسان های داخلی مجبور کرد؛ کما اینکه درجلوگیری از استفاده ماهواره هیچ موفقیتی علی رغم وجود قانون و مجازات ها حاصل نشد، بنابراین مردم را باید برای استفاده از امکانات داخلی قانع کرد زیرا با فشار، محرومیت و ممنوعیت نمی توان کاری را انجام داد.

Share