لژیونرها هم شامل صحبت‌های سرمربی تیم ملی می‌شوند

عزت اللهی: اپلیکیشن کی‌روش همه ما را کنترل می‌کند

آمادگی سعید عزت اللهی در آمکار، خبر خوبی برای کارلوس کی‌روش است. برای کی‌روش که اعتقاد ویژه‌ای به بازی این هافبک ۲۱ ساله دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید عزت اللهی بعد از ماه‌ها سکوت، درباره تیم ملی و مشکلاتی که برای آماده سازی پیش روی خود دارد صحبت کرد. از نظر عزت اللهی برای تقابل با ستاره‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش تیم ملی باید اردوهای بسیاری برگزار کند و در بازی‌های تدارکاتی بیشتری به میدان برود. اینگونه است که تیم ملی می‌تواند در جام جهانی شگفتی بسازد و در گروه مرگ از پیش بازنده نباشد

در آستانه جام جهانی حتما خبر داری که برنامه‌های تیم ملی جابه‌جا شده و حواشی بسیاری هم به وجود آمده است. نظرت چیست و آیا این حواشی روی عملکرد تیم ملی تاثیر می‌گذارد؟

 همه ما می‌دانیم که در جام جهانی کار تیم ملی سخت است. من زیاد درباره بحثی که پیرامون بازیکنان داخلی به وجود آمده صحبتی نمی‌کنم، چون در لیگ ایران حضور ندارم اما کی‌روش برای تمام بازیکنان برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفته تا تیم ملی با آمادگی کامل به جام جهانی برود. او همه بازیکنان را کنترل می‌کند، حتی ما که در ایران بازی نمی‌کنیم. کادر فنی تیم ملی هر روز برنامه‌های مختلفی برای ما می‌فرستد و این یعنی ما لژیونرها نیز تفاوتی با بازیکنان داخلی نداریم.

یعنی کی‌روش روی شما هم تا این حد وسواس دارد؟

 صد در صد. مثالی که زدم نشان می‌دهد کی‌روش بین بازیکنان داخلی و لژیونر فرق نمی‌گذارد. ما باید خوشحال باشیم که او به همه بازیکنان اهمیت می‌دهد اما نمی‌دانم چرا عده‌ای می‌آیند و صحبت‌هایی غیر منطقی انجام می‌دهند.

پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و همین مساله باعث شده تا آنها بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی نگذارند. فکر نمی‌کنم این موضوع چندان هم غیر منطقی باشد.

 به نظر من فدراسیون فوتبال باید وارد ماجرا شود و تعاملی بین باشگاه‌ها و تیم ملی به وجود بیاورد. همه ما دل مان می‌خواهد تیم ملی نتیجه بگیرد و در جام جهانی از اعتبار فوتبال ایران دفاع کند.

اما کی‌روش تاکید کرده بازیکنان ملی پوش استقلال، پرسپولیس و حتی ذوب‌آهن را در اختیار بگیرد و آنها بدون بازیکنان کلیدی خود در لیگ به میدان بروند.

 فکر نمی‌کنم اینطور باشد و کی‌روش چنین خواسته‌ای را مطرح کند. کی‌روش نمی‌گوید لیگ را تعطیل کنید. او فقط بازیکنان را می‌خواهد تا آنها را برای جام جهانی آماده کند. کی‌روش حرف اشتباهی نمی‌زند و فکر می‌کنم باید از برنامه‌های او حمایت شود.

گفتی کی‌روش شما را هم زیر نظر دارد و برنامه‌های ویژه‌ای برای آمادگی تان در نظر گرفته است. درباره این برنامه‌ها توضیح می‌دهی که چیست و او از شما چه چیزی می‌خواهد؟

 او یک اپلیکیشن دارد که هر هفته و بعد از هر بازی، تمام اطلاعات بازیکنان را در اختیارش قرار می‌دهد. از میزان دوندگی گرفته تا دقت پاس و حتی درصد تاثیرگذاری، آن هم با ویدئو. او در آخرین اردو تکه به تکه حرکات بازیکنان و آنالیز و اطلاعات شان را نشان داد. این مساله را می‌توانید از سایر بازیکنان هم بپرسید. این یعنی کی‌روش همه بازیکنان را زیر نظر دارد و بحث او فقط آنهایی نیستند که در لیگ ایران بازی می‌کنند. اصلا شاید ما لژیونرها یک ضعف‌هایی داشته باشیم که بازیکنان داخلی نداشته باشند. کی‌روش همه را مثل یک تیم می‌بیند و ما لژیونرها هم شامل حرف‌هایش می‌شویم. فقط امیدوارم حالا که زمان زیادی تا آغاز جام جهانی نمانده، همه دست به دست هم بدهیم و در یک مسیر قدم برداریم تا تیم ملی بهترین نتایج را کسب کند

Share