رشتی‌ها هنوز دل نگرانند

شکست سنگین سپیدرود رشت مقابل ذوب‌آهن در روزی که پرسپولیس قهرمان لیگ شد

ذوب آهن اصفهان با گلهای دقیقه ۲۳ میلاد فخرالدینی، کی روش در دقیقه ۶۷ و بختیار رحمانی در دقیقه ۹۲ موفق شد، سپیدرود رشت را شکست دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در روزی که پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر مقابل پدیده مشهد به عنوان قهرمانی دست یافت، سپیدرود رشت در اصفهان با ۳ گل مقابل ذوب آهن تن به شکست داد تا همچنان خطر سقوط به دسته اول را احساس کند.

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر جام خلیج فارس، ذوب آهن اصفهان با گلهای دقیقه ۲۳ میلاد فخرالدینی، کی روش در دقیقه ۶۷ و بختیار رحمانی در دقیقه ۹۲ موفق شد، سپیدرود رشت را شکست دهد.

ترکیب سپیدرود رشت:

ایمان صادقی، سید هادی موسوی، علی رضا نورمحمدی، میثم تهیدست، حمید ملکی، علی دهقان (از دقیقه ۵۵ توحید غلامی)، میثم فردوسی، علی عباسی (از دقیقه ۶۹ حسین ابراهیمی)، حسین کعبی (از دقیقه ۶۰ محمد غلامی)، پویا نزهتی، عماد میر جوان

ترکیب ذوب آهن صفهان:

رشید مظاهری، محمد ستاری، میلاد فخرالدینی، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، قاسم حدادی فر (از دقیقه ۸۹ اکبر ایمانی)، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی (از دقیقه ۹۲ محمد امینی)، مرتضی تبریزی، محمدرضا عباسی (از دقیقه ۶۳ بختیار رحمانی)، کی‌روش استنلی.

شرح بازی:

سبز‌پوشان که سال جدید را با پیروزی برابر تراکتورسازی آغاز کردند در رقابت با ۴ تیم دیگر برای کسب رتبه دوم جدول رده‌بندی و سهمیه آسیایی قرار دارند و اجازه اشتباه در ۴ دیدار باقی مانده را ندارند؛ ذوب‌آهن که صدر‌نشین نیم‌فصل دوم است برای پیروزی برابر سپیدرود ته جدولی کار سخیت را پیش رو دارد و باید از همه توان خود استفاده کند.

شاگردان علی کریمی اما در نیمه پایینی جدول حضور دارند و تک تک امتیاز‌ها در هفته‌های پایانی برایشان سرنوشت‌ساز است و شاید به تساوی در این بازی نیز راضی باشند؛ سپیدرود در ۳ دیدار قبلی خود ۲ پیروزی کسب کرده و نشان از انگیزه بالای این تیم برای ماندن در لیگ برتر دارد.

نیمه نخست:
نیمه نخست را سپیدرود در دقایق ابتدایی با کنترل توپ و میدان آغاز کرد اما خیلی زود ذوبی ها توانستند بازی را در اختیار بگیرند و برنامه های خود را به حریف دیکته کنند و در نهایت پس از چند حمله ی پی در پی موفق شدند در دقیقه ۲۳ بر روی غفلت مدافعان سپیدرود به گل برسند.

پس از گل تا دقایقی بازی رو به تعادل گذاشت و در ادامه چند موقعیت برای هر دو تیم حاصل شد که مهمترین موقعیت برای سپیدرود، شوت محکم و غافلگیرانه علی عباسی بود که مظاهری به سختی راهی کرنر کرد و فرار تبریزی تا پشت محوطه جریمه سپیدرود بود که با خطای موسوی تبدیل به یک ضربه ایستگاهی شد.

نیمه دوم:
دو تیم نیمه دوم را بدون تغییر وارد زمین شدند.

دقایق حساس:
دقیقه ۷ سانتر علی دهقان داخل محوطه جریمه را حسین کعبی با یک ضربه ی سر غافلگیرانه به سمت دروازه ذوب آهن نواخت که توپ درون دستان مظاهری جای گرفت.

دقیقه ۸ نخستین کرنر بازی برای ذوب آهن بدست آمد که ضربه ارسالی در حالی که ایمان صادقی دو گام به جلو برداشته بود با کم دقتی مرتضی تبریزی به خارج فرستاده شد.

دقیقه ۱۱ ضربه خطای ارسالی توسط محمدرضا حسینی چسبیده به خط هجده قدم را مستقیم نواخت که با مشت ایمان صادقی راهی اوت شد.

دقیقه ۱۲ سانتر قاسم حدادی فر با ضربه ی سر محمدرضا عباسی با فاصله اندک راهی اوت شد.

دقیقه ۱۳ خطای میلاد فخردالدینی بر روی پویا نزهتی چسبیده به خط هجده قدم را داور خطا اعلام کرد و ضربه ایستگاهی را خود نرهتی یک ضرب نواخت که با فاصله کم راهی اوت کرد.

دقیقه ۱۶ سانتر محمدرضا حسینی را داخل محوطه  شش قدم پیش از رسیدن مرتضی تبریزی، ایمان صادقی مال خود کرد.

دقیقه ۲۰ نخستین کرنر برای سپیدرود بدست آمد که ضربه ی کرنر حمید ملکی با ضربه سر محمدرضا حسینی از محوطه شش قدم دور شد و راهی به دروازه میزبان پیدا نکرد.

دقیقه ۳۳ خطای میثم فردوسی بر روی کی روش را فخرالدینی بر روی دروازه سپیدرود ارسال کرد که حسین کعبی توپ را از داخل محوطه شش قدم به بیرون زمین دفع کرد.

دقیقه ۳۵ سانتر سید محمد ستاری را  محمدرضا حسینی با ضربه سر به سمت دروزاه سپیدرود زد که صادقی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۳۶ علی عباسی در حالتی نا متعادل و در یک چرخش عالی شوتی غافلگیرانه را راهی دروزاه ذوب آهن کرد که رشید مظاهری توپ را به سختی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۸ به دلیل مصدومیت ایمان صادقی بازی برای دقایقی متوقف شد.

دقیقه ۴۵ خطای هادی موسوی بر روی مرتضی تبریزی چسبیده به خط هجده قدم را داور خطا اعلام کرد و یک کارت زرد به موسوی داد و ضربهی ایستگاهی را حدادی فر از بین دیوار دفاعی راهی دروازه سپیدرود کرد، که ایمان صادقی موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۵۵ سانتر مواج علی عباسی به داخل محوطه جریمه ذوب آهن را میثم فردوسی با ضربه ی سر به سمت دروازه نواخت که مظاهری برگشت داد و توپ ریباندی هادی موسوی را بازهم مظاهری دفع کرد. این صحنه حساس ترین موقعیت مهمان برای دستیابی به گل از ابتدای بازی بود.

دقیقه ۶۲ خطای محمدزاده بر روی محمد غلامی را داور یک ضربه ی آزاد اعلام کرد و ضربه شروع مجدد را علی عباسی ارسال کرد که مظاهری با یک شیرجه توپ را دفع نمود.

دقیقه ۶۴ فرار محمدرضا حسینی از سمت راست دفاع سپیدرود او را در موقعیت تک به تک قرار داد که شوت محکم او را ایمان صادقی راهی اوت کرد.

دقیقه ۷۱ مرتضی تبریزی یک ضربه ی ایستگاهی را به صورت مستقیم و غافلگیرانه به سمت دروازه زد که صادقی در دو ضرب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۹ پاس به عقب محمدرضا حسینی و شوت فنی مرتضی تبریزی را ایمان صادقی به صورت ناقص دفع کرد.

دقیقه ۸۰ اراسال مواج مرتضی تبریزی را کیروش با ضربه سر به سمت دروازه سپیدرود نواخت که این بار صادقی موفق به دفع توپ شد.

شرح گل:
ذوب آهن ۱-۰ سپیدرود (دقیقه ۲۳ میلاد فخرالدینی): فرار میلاد فخرالدینی از سمت راست و یک و دوی دیدنی او با مرتضی تبریزی داخل محوطه شش قدم او را با ایمان صادقی تک به تک کرد، ضربه ی نخست او را صادقی به صورت ناقص برگشت داد اما توپ ریباندی را فخرالدینی به طاق داروازه سپیدرود چسباند.

ذوب آهن ۲-۰سپیدرود (کی روش دقیقه ۶۷): بازهم یک و دوی مرتضی تبریزی و این بار با حدادی فر و ارسال حدای فر داخل محوطه شش قدم در حالی که تبریزی به توپ نرسید را کیروش به راحتی توپ را وارد دروازه سپیدرود کرد.

ذوب آهن ۳-۰ سپیدرود (بختیار رحمانی دقیقه ۹۲): فرار سید محمد ستاری و سانتر از جناح چپ با شوت محمد امینی تازه وارد به سمت دروازه سپیدرود همراه شد که توپ برگشتی ایمان صادقی را بختیار رحمانی با یک ضربه ی محکم پس از برخورد به بدن حمید ملکی به داخل دروزاه فرستاد.

اتفاقات ویژه:

۱- هواداران سپیدرودی که در تمام بازی های خانگی خود حضور پرشوری دارند و در خارج از گیلان نیز همواره حضور داشته اند، در فولادشهر نیز اگرچه تعداد کمی از آنها به همراه تیم سفر کرده، اما همچنان کنار تیم ریشه دار و قدیمی خود حضور دارند.

۲- در دقیقه ۳۶ در دو صحنه ی رفت و برگشت بر روی دروازه ذوب آهن و سپیدرود، بازیکنان هر دو تیم اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که داور البته چنین عقیده ای نداشت.

گفتنی است سپیدرود رشت با کسب ۲۶ امتیاز از ۲۷ بازی در رده سیزدهم جدول قرار دارد.

Share