سردار سلامی در یادواره سردار شهید «حسین املاکی»

شهید املاکی؛ خورشید اسلام و ایران است | ایران یکی از قدرت های جهان است

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران، با بیان اینکه شهدا کشور را از گردنه های خطرناک عبور دارند، عنوان کرد: شهدا با درس گرفتن از تاریخ اسلام، اقدام علوی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سردار حسین سلامی در یادواره سردار شهید «حسین املاکی» که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون حماسه آفرینی های شهیدان دانست و اظهار کرد: شهدا رمز ماندگاری انقلاب و نظام هستند.

وی شهدا را قهرمانان واقعی ملت دانست و افزود: قهرمانان یک کشور معرف شخصیت ملت آن است و لذا شهید املاکی خورشیدی است که از گیلان طلوع کرد و امروز متعلق به ایران و اسلام است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه شهدا شخصیت های طراز جامعه هستند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی شهدای بسیاری را در راه اسلام تقدیم کرده و امروز شهدا ستارگان درخشان آسمان ایران هستند.

وی شهدا را انسان های بصیر و هوشمند دانست و عنوان کرد: شهید املاکی طلایه دار بصیرت بود و بر لزوم ایستادگی مقابل دشمن تاکید داشت لذا مقام معظم رهبری زیباترین و پرمعناترین ویژگی را درخصوص شهید املاکی به کار بردند و از این شهید بزرگوار تعبیر به قهرمان کردند.

سردار سلامی، با بیان اینکه شهدا کشور را از گردنه های خطرناک عبور دارند، عنوان کرد: شهدا با درس گرفتن از تاریخ اسلام، اقدام علوی کردند و با پیروی کردن از امام و ولی خود اجازه ندادند مردم در مقابل دشمن تسلیم شوند.

وی انقلاب اسلامی ایران را متکی به قدرت توحید و ایمان دانست و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی که انقلاب اسلامی ایران را مانعی در برابر اهداف استکباری و استعماری خود دید، جنگ هشت ساله را به سرکردگی صدام علیه ملت ما به راه انداخت تا انقلاب نوپای ما را دچار مشکل کند. این در حالی است که متفکران جهان اعتماد داشتند که امنیت بدون تکیه بر آمریکا امکان پذیر نیست، اما با حماسه آفرینی شهدا و همه  ملت غیور ایران توانستیم دشمنان را شکست دهیم و آنان را از خاک کشور بیرون کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران، نظریه های معمار کبیر انقلاب اسلامی را بر هم زننده معادلات استکبار دانست و گفت: امام خمینی(ره) ملت ایران را تبدیل به ملتی مقاوم و متحد کرد و امروز یکی از قدرت های جهان محسوب می شویم.

وی با اشاره به مشارکت کشورهای دنیا علیه ایران در جنگ هشت ساله، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس طولانی ترین جنگ دنیا بود و اگر دفاع نمی کردیم امروز چیزی از جمهوری اسلامی باقی نمی ماند و کفار بر ما تسلط داشتند لذا این عزت و اقتدار را مدیون فداکاری و رشادت شهدا هستیم.

سردار سلامی، با بیان اینکه کار شهدا تنها به وارستگی و دل کندن از دنیا خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: شهدا برای نظام ما قدرت بازدارندگی ایجاد کردند و امروز کسی جرات نمی کند فکر بدی علیه ایران کنند.

وی با بیان اینکه شهدای ما به شهدای کربلا تاسی کردند، گفت: شهدا از فرهنگ عاشورا الگو گرفتند و مانند شهیدان کربلا جاویدان شدند.

Share