کشاورزان همچنان باید چشم انتظار بمانند

زمان آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود اعلام شد

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از سد سفیدرود در منجیل گفت: دهم اردیبهشت، زمان آغاز رهاسازی آب سد برای آبیاری مزارع کشاورزی تعیین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر مصطفی سالاری با اشاره به اینکه سال گذشته در چنین ایامی ذخیره سد سفیدرود حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب بود افزود: در سال گذشته آب سد سفیدرود سرریز شده بود ولی درحال حاضر ذخیره سد ۸۸۲ میلیون متر مکعب است.

وی به کاهش حدود ۱۴ درصدی ذخیره سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در مقایسه با سال گذشته روزانه کمتر از ۲۰ درصد به حجم آب پشت سد اضافه می شود شاهد کسری آب هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت صرفه جویی جدی کشاورزان بویژه آن دسته که از آب سد سفیدرود استفاده می کنند تاکید و تصریح کرد: بحمدالله تاکنون برنامه ریزی ها به نحوی بوده که بهتر از سال گذشته شرایط صرفه جویی آب را با کمک کشاورزان فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: با اطلاع رسانی که صورت گرفت کشاورزان شخم اول مزارع را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به موقع انجام دادند که نقش موثری در کاهش مصرف آب دارد.

استاندار گیلان افزود: در خصوص بازسازی و لایروبی انهار به خوبی عمل شد و کشاورزان نیز همکاری مطلوبی داشتند.

وی خواستار تداوم همکاری ها و صرفه جویی از سوی کشاورزان شد و افزود: از کشاورزان انتظار داریم تا با استفاده بیشتر از منابع محلی در مدیریت منابع آبی به مسئولان کمک کنند.

دکتر سالاری اظهار داشت: اگرچه شرایط ،کاهش ذخایر آب را نشان می دهد اما با مدیریت و برنامه ریزی بموقع، نگرانی برای به وجود آمدن مشکل لاینحل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رهاسازی آب سد از سوی آب منطقه ی برای ۱۶ اردیبهشت ماه پیش بینی شده بود گفت: با توجه به درخواست های مردمی و کشاورزان دهم اردیبهشت ماه رها سازی آب سد برای آبیاری مزارع انجام می شود تا کشاورزان زودتر فصل کشت خود را شروع کنند.

Share