همزمان با سراسر جهان

رویداد جهانی ساعت زمین در بندر انزلی برگزار شد+ تصاویر

در این رویداد جهانی که از سال ۲۰۰۷ هر ساله با هدف تاکید بر مصرف محتاطانه انرژی در شهرهای مهم جهان برگزار می شود؛ شهروندان با خاموش کردن چراغ‌ ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت بر حفظ و استفاده صحیح انرژی تاکید می ورزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رویداد جهانی ساعت زمین ۴ فروردین ۹۷ همزمان با نقاط مختلف دنیا در بندر انزلی به همت انجمن طرفداران توسعه انزلی از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت یکساعت در پل قدیم غازیان برگزار شد.

در این رویداد جهانی که از سال ۲۰۰۷ هر ساله با هدف تاکید بر مصرف محتاطانه انرژی در شهرهای مهم جهان برگزار می شود؛ شهروندان با خاموش کردن چراغ‌ ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت بر حفظ و استفاده صحیح انرژی تاکید می ورزند.

احسان هادی پور، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی در آغاز این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این برنامه گفت: بشر در بازه زمانی کوتاه صد ها گونه جانوری و گیاهی را نابود کرده است که طبیعت طی صد ها میلیون سال گذشته با خود اینکار را نکرده است و با تولید زیاد و مصرف نابخردانه انرژی باعث شده است نظم اکوسیستم های روی زمین از بین برود. تغییرات اقلیمی می تواند تاثیرات زیادی روی زندگی ما بگذارد و برای اینکه بخواهیم این تغییرات اقلیمی را کنترل کنیم باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم و در شیوه زندگی خودمان تجدید نظری بکنیم و تبدیل به جامعه مصرفی دور ریز نشویم.

آرمین صافدل مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی انجمن طرفداران توسعه انزلی با ابراز گلایه از بی توجهی مدیریت شهری به ساماندهی امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در بسیاری از شهرهایی که امروز این رویداد را میزبانی می کردند شهرداری به عنوان یک نهاد متولی، حامی و تسهیل گر سازمان های مردم نهاد در جهت ترویج و آموزش مفاهیم محیط زیستی و اجتماعی همراه بود، انتظار می رود این نهاد با توجه به دارا بودن امکانات و منابع مطلوب امر آموزش و ارتقا مهارت های محیط زیستی و اجتماعی را در اولویت برنامه های فرهنگی خود بگذارد، اما متاسفانه در شهر انزلی این مساله نادیده گرفته می شود همانطور که مدیریت شهری در انزلی امسال برای رویداد ساعت زمین برنامه ای تدارک ندیده و حتی در مراسمی که توسط فعالان اجتماعی و محیط زیستی برگزار گردید نیز شرکت نداشتند. انتظارات مردم و نیاز شهر فقط در امور عمرانی یا خدماتی خلاصه نمی شود مدیریت شهری با بی توجهی به کارهای کیفی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی نمی تواند در جلب مشارکت شهروندان برای ساختن شهری پویا موفق عمل کند.

اجرای موسیقی توسط یاسین غضنفری و امیر محمد امیدوار جوانان هنرمند انزلی و صحبت های لیلا مسروری فعال محیط زیست و محمود عباسیان امین از راهنمایان گردشگری انزلی از دیگر بخش های این مراسم بود.

ساعت زمین بهانه‌ای برای احترام گذاشتن به سیاره زمین است و در کشور ایران از سال ۹۰ توسط شهرداری تهران، ابتدا با خاموشی چراغ‌های برج میلاد و سپس سایر نمادهای شهر تهران برگزار شد.

Share