دبیر جشنواره خبرداد

راهیابی ۱۴ اثر نمایشی به جشنواره نمایشنامه نویسی رودو

جشنواره نمایشنامه نویسی غرب گیلان به عنوان رودو در آستارا شروع به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر جشنواره از ارسال ۱۸ اثر نمایشی از استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و گیلان به دبیرخانه جشنواره خبر داده و گفت: از بین آثار ارسالی در نهایت ۱۴ اثر نوشته ۱۰ هنرمند به بخش مسابقه راه یافت.

دبیر جشنواره نمایشنامه نویسی رودو گفت: داوران منتخب جشنواره با تحصیلات مرتبط و تجارب بالا در حیطه حوزه هنرهای نمایشی از سه استان کشور (گیلان، اردبیل و زنجان) با انتخاب نمایشنامه ها به منظور حفظ حقوق همه شرکت‌کنندگان به صورت بی نام داوری آثار را انجام می دهد.

فریدون سخی کار ادامه داد: بعد از مهلت ۱۰ روزه برای داوری آثار، اعلام نتایج آن توسط هیئت داوران به صورت بیانیه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و در مراسم اختتامیه با لوح تقدیر و جوایز نقدی برندگان این دوره از جشنواره مشخص خواهند شد‌.

وی ابراز امیدواری کرد که آثار منتخب پس از بررسی بصورت کتاب به چاپ می‌رسند و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

در ادامه مسئول انجمن نمایش شهرستان آستارا با ذکر مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف هنر در آستارا، علت برگزاری این جشنواره را کشف استعدادهای درخشان در حوزه نگارش نمایشنامه و کمک به اجرای آثار صحنه فاخر در حوزه هنرهای نمایشی دانست.

سیامک حسن زاده با انتقاد از برخی کارگردانانی که نام نویسنده را در آثارشان عنوان کرده و نقشی در نگارش آثار نمایشی ندارند، اظهار کرد: علت ضعف آثار هنری و انتشار کارهای سخیف عدم دانش و آگاهی در حوزه نگارش نمایشنامه بوده و مردم انتظار دارند که زبان هنر و هنرمند، زبان نقد و اصلاح باشد و انتظار می رود فرهنگ و هنر مردم را به دنبال خود کشانده و پیشرو و جهت دهنده باشند.

آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و ۴۰۰ هنرمند در قالب هفت انجمن هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان سازماندهی شده اند.

 

Share