تغییرات ظاهری یک خودروی ملی

رانای جدید با فیس‌لیفت ملایم

خوب دیگر عادت کرده‌ایم که خودروهای ایرانی را بعد از مدتی طولانی با تغییراتی در چراغ و سپر و جلوپنجره ببینیم. رانا نیز از همین الگو تبعیت کرده تا با نونوار شدن بتواند یک دهه دیگر هم در بازار حضور داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نظر می‌رسد یکی از دلایل این تغییرات، استانداردهای جدید ایمنی باشند که به عنوان مثال استفاده از چراغ‌های روزتاب را اجباری کرده‌اند.
در مورد رانا، ایران خودرو، آسان‌ترین راه را انتخاب کرده و حتی سپرها را نیز تغییر نداده است. در عوض چراغ‌های جلو و عقب و شبکه جلوپنجره دگرگون شده‌اند. افزودن چراغ‌های LED روزتاب، باعث به‌روز شدن نمای جلو شده‌اند. همچنین چراغ‌های عقب نیز برجسته و متورم شده‌اند و گرافیک آن‌ها نیز تغییر نموده است.

دیگر تغییر ظاهری به آینه‌های جانبی برمی‌گردد که شامل چراغ‌های راهنما نیز شده‌اند. زه و دستگیره درب‌ها نیز همرنگ بدنه شده‌اند. تغییر خاصی در چرخ‌ها نیز صورت نگرفته و تنها طراحی قالپاق‌ها کمی تغییر کرده است.

هنوز تصویری از فضای کابین رانای فیس‌لیفت منتشر نشده اما احتمال اینکه فرمان آن مجهز به کنترل‌های سیستم صوتی شده باشد وجود دارد. البته انتظار داریم علاوه بر اصلاح طراحی داخلی، کیفیت این بخش نیز اصلاح گردد.

رانا عنوان دومین خودروی ملی ما را بر دوش می‌کشد و توقع است که به عنوان یک خودروی کامپکت نمونه، محصولی قابل افتخار و صادرات باشد بنابراین باید نسل جدید آن با تکنولوژی روز جهان و ایمنی بالا هرچه زودتر جایگزین نسل فعلی شود.

Share