بطحایی در واکنش به گزارش مجلس:

دولت قادر نیست بدهی دولت‌های گذشته به صندوق ذخیره فرهنگیان را بپردازد

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به گزارش تحقیق و تفحص ازصندوق ذخیره فرهنگیان، می‌گوید: بخشی از بدهی به صندوق مربوط به دولت‌های گذشته است و بعید است دولت بتواند آن را پرداخت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل ازخانه ملت، سیدمحمد بطحایی با اشاره به گزارش قرائت‌شده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در صحن علنی مجلس، گفت: یکی از موضوعات مورد بحث در این گزارش منشاء حقوقی صندوق است؛ در این گزارش بیان شده این منشاء مشکلاتی داشته و نباید به این شکل که در اساسنامه تصویب شده اجرایی می‌شد.

وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش بررسی‌های لازم درخصوص کارهای حقوقی مربوط به اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را انجام می‌دهد و با استفاده از نتایج تحقیق و تفحص بخش‌هایی از اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان که ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد کند را تغییر می‌دهد تا از ایجاد مشکلات مجدد جلوگیری نماید.

بطحایی در ادامه با اشاره به پرداخت حق‌السهم دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطرنشان کرد: دولت در سال ۹۷ با مضایق اعتباری مواجه است و اعتباری که برای پرداخت سهم خود به صندوق ذخیره فرهنگیان پیش‌بینی کرده است کمتر از مبلغی است که باید پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان افزود: بخشی از بدهی آموزش و پرورش به صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت‌های گذشته است؛ بعید است دولت بتواند بدهی مربوط به سال‌های گذشته را پرداخت کند مگر اینکه حکمی صادر شود و دولت براساس این حکم اقدامات لازم را انجام دهد.

Share