عباسی از بی‌اثر بودن برنامه‌های تیم اقتصادی دولت گفت

دست‌های پنها‌ن در ایجاد التهابات ارزی کشور نقش دارند

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید استراتژی واحدی برای حل مشکلات اقتصادی ‌کشور اتخاذ کند گفت:‌ دست‌های پنها‌ن در ایجاد التهابات ارزی کشور نقش دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسد‌الله عباسی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت:‌ دولت باید با اتخاذ یک سیاست و استراتژی واحد نسبت به حل سریع التهابات اقتصادی و تنش‌های ارزی به‌وجود آمده اقدام کند و از نقش‌آفرینی دست‌های پنهان در سرنوشت مملکت جلوگیری به‌عمل آورد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی چند صدایی به نفع هیچ کسی نیست بیان داشت:‌ نبود یک تصمیم واحد و شفاف از سوی تیم اقتصادی دولت نه‌تنها امور مردم را با آسیب‌ مواجه کرده بلکه خسارات هنگفتی به فعالان و سرمایه‌گذاران وارد آورده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به ضرورت مدیریت دولت و همکاری دیگر دستگاه‌ها افزود:‌ نباید اجازه دهیم در چنین شرایط حساسی افراد سوءاستفاده‌گر در پشت پرده، اقدام به ایجاد تنش کرده و مشکلاتی نظیر خارج کردن ارز از کشور به بهانه واردات را به‌وجود آورند.

عباسی با بیان اینکه اخیراً بیشتر کالاهایی که به این بهانه به خارج کشور صادر شدند منشاء دولتی دارند ابراز داشت:‌ باید ارزی که از این مبادلات به‌دست آمده وارد کشور شود و سرنوشت درآمدها، اینکه در کجا و در چه مصارفی هزینه شده‌اند برای همه کاملاً شفاف و آشکار شود.

وی بر ضرورت دخالت دستگاه قضایی و دیگر نهادهای امنیتی کشور برای روشن شدن این موضوع تأکید کرد و گفت:‌ انتظار داریم قوه قضائیه،‌ سازمان بازرسی کشور و وزارت اطلاعات از تمام ظرفیت و توان خود در جهت شفاف‌سازی مشکلات به‌وجود آمده و شناسایی اختلالگران اقتصادی استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس عملکرد ضعیف دولت و بانک مرکزی را مورد انتقاد شدید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ ایجاد مشکلات و تنش‌های ارزی این‌چنینی آن‌ هم در ایام تعطیلات نوروز امسال که قاعدتاً فعالیت‌های ارزی خاصی وجود ندارد در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس برنامه‌های دولت را ناکارآمد خواند و بیان داشت:‌ موضوعاتی همچون بالا رفتن نرخ‌ سودهای بانکی،‌ حراج سکه و فروش و توزیع ارز نشان داد نسخه‌هایی که توسط دولت و تیم اقتصادی آن به ریاست معاون اول رئیس جمهور صادر شد کاملاً بی‌اثر بوده است.

وی بر حل سریع مشکلات پیش آمده در کشور توسط دولت تأکید کرد و گفت:‌ عملکرد رئیس کل بانک مرکزی در روزها و ماه‌های اخیر از دیدگاه مجلس ضعیف و کاملاً مردود بوده است بنابراین انتظار داریم دولت سناریوی واحدی را جهت کنترل و مدیریت بازار ارز ساماندهی و اجرا کند.

عباسی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در مورد مؤسسات مالی و اعتباری و مسائل ارزی باشد افزود:‌ امیدواریم دولت بتواند از اهرم‌های نظارتی و قانونی خود در جهت ثبات بازار استفاده کند و در مورد تک نرخی کردن ارز به اجماع کاملی برسد.

Share