امام جمعه آستارا:

در برخی ادارات عدم احساس مسئولیت وجود دارد | اولین وظیفه هر مسئولی اقامه نماز است

امام جمعه آستارا با بیان اینکه اولین وظیفه هر مسئولی اقامه نماز است و باید زمینه‌های اقامه نماز در همه جا فراهم باشد، اظهار کرد: نماز جماعت باید به صورت عمومی در تمام ادارات شهرستان برقرار شود و مسئولین امر به بحث اقامه نماز جماعت نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان آستارا امروز با حضور مسئولین شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

ابتدا فرماندار آستارا در سخنانی در بحث تبیین مباحث فرهنگی گفت نیازمند برگزاری همایش های مرتبط با این قضیه و همچنین نیازمند تغییرات فیزیکی مناسب برای محل های اقامه نماز در ادارات شهرستان هستیم.

یونس رنجکش گفت: با تعیین دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان در حوزه دستگاه های اجرایی برنامه‌ریزی‌ها و دستورالعمل‌ها را جامه عمل بپوشانیم.

اولین وظیفه هر مسئولی اقامه نماز است

در ادامه امام جمعه آستارا با بیان اینکه اولین وظیفه هر مسئولی اقامه نماز است و باید زمینه‌های اقامه نماز در همه جا فراهم باشد، اظهار کرد: نماز جماعت باید به صورت عمومی در تمام ادارات شهرستان برقرار شود و مسئولین امر به بحث اقامه نماز جماعت نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا افزود: در آینده از نهادهای برپادارنده نماز جماعت تجلیل شده و این فرهنگ را در حکومت اسلامی طبق فرموده پیامبر اکرم اسلام گرامی خواهیم داشت.

حافظ‌نیا همچنین اظهار کرد: برخی ناهنجاری‌ها و عدم احساس مسئولیت در بعضی از ادارات شهرستان وجود داشته و این نقص با اقامه نماز رفع خواهد شد.

نماز امانت الهی است

امام جمعه آستارا گفت: نماز امانت الهی است و برای دوری از اغفال و حل شدن مشکلات باید نماز را در راس امور زندگی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به حدیث «اوصیکم بالصلاه و حفظها، فانها خیر العمل و هی عمود دینکم» شما را به نماز و مراقبت از آن سفارش می‌کنم همانا نماز برترین عمل و ستون دین شماست» از امام علی (ع)، گفت: با احادیث آمده از ائمه اطهار (ع) متوجه می‌شویم که نماز نقش ستون را در بنای اسلام ایفا می‌کند و بدون آن اسلام نمی‌تواند پایدار بماند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است و ۱۰۰ هیات مذهبی در این شهرستان فعال است.

Share