الیاس حضرتی نماینده تهران

داستان حصر را تمام کنید | راه‌حل مسائل بازگشت به حکومت‌داری بردبارانه، صبورانه و با تدبیر است

عضو فراکسیون امید با اشاره به نامه‌‌ای که هفته گذشته خطاب به رییس‌جمهوری نوشته بود گفت: به آقای روحانی نامه نوشتم که مقام معظم رهبری مسوولیت را به عهده شورای امنیت ملی گذاشته است و شما به عنوان ریاست این شورا داستان را تمام کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید در مراسم بزرگداشت پدر شهیدان اسماعیلی حاضر شد تا از مشکلات کنونی کشور بگوید. او در این مراسم به مساله تبعیض جنسیتی اشاره کرده و خواستار شد که جایگاه ویژه‌ای برای حضور زنان در ورزشگاه در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین به نامه‌اش خطاب به رییس‌جمهور در مورد وضعیت محصورین اشاره کرده و خواست تا در شورای امنیت ملی به این داستان پایان داده شود.

حضرتی در ابتدای این مراسم گفت: اگر زنان تصور کنند به سبب جنسیت‌شان نمی‌توانند موقعیت‌های اجتماعی به دست آورند، از فرزندان‌شان حضانت کنند، آزادانه به مسافرت بروند، حق طلاق داشته باشند و انتخاب رشته مورد علاقه‌شان را داشته باشند، احساس تبعیضی به وجود خواهد آمد که مثل کوره از داخل می‌سوزاند.

او افزود: می‌توانیم حضور زنان به ورزشگاه‌ها را آزاد کنیم. ممکن است زنی هم مایل نباشد که به ورزشگاه برود، چون واقعا حوصله می‌خواهد، ولی دامن زدن به احساس تبعیض درست نیست.

این نماینده مجلس اظهار کرد: زن‌ها نسبت به قبل از انقلاب میدان وسیع‌تر و شخصیت اجتماعی بزرگ‌تری پیدا کرده‌اند، تحصیلات‌شان و مسوولیت‌های‌شان افزایش پیدا کرده است اما به وجود آمدن این حس تبعیض به خاطر کج‌سلیقگی‌ها و بی‌تدبیری‌های ما بوده است.

الیاس حضرتی با طرح این سوال که چرا امروز در مورد تلگرام با چنین مشکلاتی مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: به این خاطر که به رسانه‌های داخلی میدان فعالیت و اجازه حرف زدن ندادیم. من در ایام اتفاقات ۸۸ نزد یکی از مسوولان رفتم چرا که دادگاه می‌خواست روزنامه‌مان را تعطیل کند. گفتم من از ۱۸ سالگی وارد جبهه و جنگ شدم و فرمانده جنگ در بسیاری از عملیات‌ها بوده‌ام و افتخار جانبازی دارم. بعد از پایان جبهه در مجالس سوم، چهارم، پنجم و ششم بوده‌ام. اگر فکر می‌کنید من نباید روزنامه داشته باشم، ایرادی ندارد به کسی که اطمینان دارید، اجازه و میدان بدهید تا کار کند.

او ادامه داد: رسانه اگر صادقانه مسائل و مشکلات را مثل یک آینه صاف منعکس نکند، مردم واقعی نگاه نمی‌کنند. گفتم من اینجا هستم و گوش من کنار دست شماست و می‌توانید هر زمان که اراده کردید، گوش من را بکشید. اگر ایرادی در کار من است، به من بگویید تا به جریان اطلاع‌رسانی به مردم ادامه بدهم. اگر دست و پای من را ببندید، بی‌بی سی و رسانه‌های خارجی وسط صحنه می‌آیند و آن وقت دست‌تان به آنها نمی‌رسد.

نماینده تهران همچنین گفت: تلگرام به این دلیل پرمخاطب می‌شود که دست و بال رسانه داخلی بسته است. امروز نمی‌دانیم با تلگرام چه کار کنیم. اگر ببندیم یک دردسر و اگر باز بگذاریم، صد دردسر. راهکار امروز ما بستن تلگرام نیست بلکه راهکار اصلی تقویت رسانه‌های داخلی کشور است. متاسفانه ما مدت‌ها است که خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های داخلی را نابود کرده‌ایم. فاتحه‌اش را خواندیم و حلوایش را خوردیم. دیگران که میدان‌دار بشوند، برای شما امنیت ملی هم نمی‌گذارند؛ چرا که افسار به دست کسان دیگری افتاده است.

حضرتی بیان کرد: ما اگر نتوانیم اعتماد بین حاکمیت و مردم را تنظیم کنیم، خیلی از مسائل‌مان حل نمی‌شود. راه‌حل مسائل کشور بازگشت به حکومت‌داری بردبارانه، صبورانه و با تدبیر است. منحرف و فاسد دانستن همه مسوولان مشکلی را حل نمی‌کند.

او همچنین با اشاره به مساله حصر خاطرنشان کرد: خیلی چیزها است که می‌تواند سمبل وحدت باشد و موج همبستگی ایجاد کند. من جزو کسانی بودم که با وجود مسوولیت در ستاد آقای کروبی، با حرکت ۸۸ موافقت نکردم. تشخیص من این بود که این حرکت مطابق منافع ملی نیست. به هر حال آن حوادث رخ داد و حالا ۸ سال از آن ماجرا می‌گذرد. اگر قرار بود حادثه‌ای و گناهی باشد، تنبیه انجام شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: محصورین شاید بگویند که نیازی به رفع حصر نیست. آنها مبارزات‌شان را قبل از انقلاب کرده؛ بزرگواری‌هایی داشته و حالا به سنین بالای ۷۰ رسیده‌اند. امروز دو نمودار با هم رقابت می‌کند. آن طرف نمودار آقای کروبی، موسوی و خانم رهنورد هستند که نمودارشان بالا می‌رود. این طرف جمهوری اسلامی است که خسارت دیده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه عقل انقلابی و مومنانه و دلسوزانه ایجاب می‌کند، هر کسی در هر سطحی برای رفع حصر اقدام کند، گفت: من به آقای روحانی نامه نوشتم که مقام معظم رهبری مسوولیت را به عهده شورای امنیت ملی گذاشته است و شما به عنوان ریاست این شورا داستان را تمام کنید. جلسه فوق‌العاده تشکیل دهید و کار امروز را به فردا نسپارید. فردا خدای نکرده حادثه‌ای پیش می‌آید و شکاف عمیقی بین ملت ایجاد می‌شود که به این آسانی قابل پر شدن نیست.

Share