شهردار ماسوله خبرداد:

جذب اعتبار ۵ میلیاردی برای حل مشکل کم آبی شهر تاریخی ماسوله

شهردار ماسوله با تاکید براینکه پذیرای همه دستگاه های نظارتی برای بررسی تمام زوایای مالی و عوارض های دریافتی شهرداری ماسوله جهت تنویر افکار برخی از منتقدان محترم هستیم، افزود: ایجاد امکانات کلانشهر ها در شهر تاریخی ای مانند ماسوله امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر حسن آقاجانی در برنامه رادیویی شهرما، با بیان اینکه محل های درآمدی شهرداری ماسوله بسیار ناچیز و مقطعی است، گفت: مقدار عوارض دریافتی، تعداد خودرو های ورودی و هزینه های انجام شده توسط شهرداری ماسوله کاملا شفاف و قابل ارائه گزارش است.

شهردار ماسوله با تاکید براینکه پذیرای همه دستگاه های نظارتی برای بررسی تمام زوایای مالی و عوارض های دریافتی شهرداری ماسوله جهت تنویر افکار برخی از منتقدان محترم هستیم، افزود: ایجاد امکانات کلانشهر ها در شهر تاریخی ای مانند ماسوله امکان پذیر نیست.

وی با تصریح براینکه پارکینگ در حد قابل استفاده گردشگران شهر وجود دارد و در حال برنامه ریزی برای توسعه آن هستیم، متذکر شد: با شرکت پیمانکار پارکبانی، برای ایجاد نظم و امنیت در محل های پارک خودروها قرارداد بسته ایم.

این مسئول با یادآوری اینکه نگه داری و ایجاد نظم و نظافت در شهر دارای هزینه های بسیار زیادی است، گفت: امسال توانستیم ترافیک ماسوله را در ۵۰۰ متری ورودی شهر ماسوله کنترل کنیم.

آقاجانی با اشاره به اینکه سردرگمی گردشگران و در ترافیک ماندن آنان در پل اول شهر ماسوله موجب ایجاد استحلاک در خودرو و سر و صدا و آلایندگی برای شهروندان می گردید، ادامه داد: اکنون با ایجاد جدا کننده راه و برنامه ریزی مناسب، این مشکل را تا حدود زیادی برطرف کرده ایم.

حسن آقاجانی با بیان اینکه اماکن تجاری و دستفروشان شهر را ساماندهی و شناسنامه دار کرده ایم، افزود: آینده دستفروشان ماسوله که پیش از بنده در این شهر در حال کسب و کار بوده اند بستگی به سیاست گذاری اعضای محترم شورای شهر دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه شغل دستفروشان و مغازه داران ماسوله تا حدود بسیار زیادی باهم تفاوت دارد، اضافه کرد: هدف اصلی ما جلب رضایت گردشگران محترم و شهروندان فهیم ماسوله ای است.

شهردار ماسوله با تصریح براینکه این شهر از حاشیه امنیت انتظامی بالایی برخوردار است، افزود: شهرداری ماسوله آماده دریافت انتقادات و‌ پیشنهادات مردم عزیز است.

حسن آقاجانی با تاکید براینکه اگر سرمایه گذار کلان هم وجود داشته باشد ولی نمی شود برخی از اقدامات مانند پارکینگ طبقاتی را در شهری مانند ماسوله ایجاد کرد، متذکر شد: میراث فرهنگی و ضوابط تاریخی آن از این موارد جلوگیری می کند.

شهردار ماسوله با بیان اینکه منطقه وقوع ریزش کوه در بالا دست شهر ماسوله مربوط به حوزه شهری نبوده و در حوزه اداره راه می باشد، خاطرنشان کرد: در هنگام وقوع ریزش کوه در چند روز گذشته شهرداری ماسوله حسب وظیفه ذاتی و حصول رفاه حال شهروندان و گردشگران برای بازگشایی راه اقدام کرد.

این مسئول با تصریح براینکه فرماندار محترم شهرستان نیز پس از اطلاع، امکانات اداره راه شهرستان را برای ما ارسال کردند، متذکر شد: با جمع آوری مستندات و ارائه‌ راهکار به دنبال جذب امکانات و اعتبار برای ایمن سازی جاده ماسوله به ماجلان هستیم.

شهردار ماسوله با تاکید براینکه ماسوله حدود ۵۰۰ واحد خانه مسافر دارد که باید ساماندهی شوند، گفت: سیستم گردشگری میراث فرهنگی ماسوله در حالت تعطیل به سر می برد.

آقاجانی با اشاره به اینکه وجود دلالان در ماسوله موجب ترافیک معابر ورودی، افزایش قیمت اماکن اقامتی و ناهماهنگی در مسائل انتظامی می شود، متذکر شد: اقامت در ماسوله دارای هزینه های مناسبی می باشد که برخی از دلالان موجب نارضایتی گردشگران و افزایش قیمت ها می شوند.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه سرقت و مسئله امنیتی در ایام نوروز در ماسوله رخ نداده است، افزود: از دستگاه انتظامی شهر بسیار سپاسگزاریم.

آقاجانی با تاکید براینکه جاده ماسوله به ماجلان در حال بازگشایی است و مشکلات شهرداری را دوچندان می کند، گفت: باید برای حل مشکلات پیش روی آن چاره اندیشی کرد.

حسن آقاجانی با یادآوری اینکه با کمک فرماندار و نماینده شهرستان موفق به جذب اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای حل مشکل کم آبی ماسوله شده ایم، ادامه داد: از ۱۵ اردیبهشت امسال پروژه ۶ کیلومتری لوله گذاری آب شرب ماسوله آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان برق با تعرفه ارزان قیمت برق به مدت سه ماه از سال موافقت کرده است، متذکرشد: فصل سرد در ماسوله ۷ ماه می باشد که در این خصوص در حال تلاش و رایزنی هستیم.

شهردار ماسوله با اشاره به اینکه برای حل ضعف برق ماسوله هم پیگیری هایی انجام شد که ۱۷۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده است، ادامه داد: برای بهره مندی از شرایط برق ارزان قیمت پیش از هر چیزی نیازمند ولتاژ مناسب هستیم.

آقاجانی با قدردانی از گردشگران نوروزی بابت انتخاب ماسوله بعنوان مقصد گردشگری خود، خاطرنشان کرد: مسئولان استان ماسوله را استانی و خاص ببینند و برای اعتلا و پیشرفت آن مارا یاری دهند.

این مسئول با یادآوری اینکه عوارض نوسازی و ساخت و ساز در ماسوله بسیار ناچیز است و ما متحمل هزینه های بسیاری برای نگه داری شهر هستیم، گفت: دیواره رودخانه ماسوله نیز نیازمند جذب اعتبار می باشد تا ساخت آن از سر گرفته شود.

حسن آقاجانی با بیان اینکه از ورود فاضلاب ماسوله به رودخانه ماسوله رودخان بسیار ناراحت هستیم، افزود: برای حل این معضل زیست محیطی در حال برنامه ریزی و ارائه راهکار اجرایی در حوزه اجرای سپتیک هستیم.

وی با تصریح براینکه در شش ماهه دوم در ماسوله روزانه حدود ۴۰۰ کیلو و در ایام تعطیل و شش ماهه اول سال روزانه ۵ هزار کیلو زباله در ماسوله جمع آوری می شود، ادامه داد: جمع آوری زباله از سطح بافت پلکانی ماسوله فعالیت طاقت فرسایی برای کارکنان خدمات شهری ماسوله است.

وی با اشاره به اینکه چندین تن پلاستیک زباله، ۶۰ عدد سطل زباله و ۲۰ دستگاه گاری دسته دار برای جمع آوری زباله های ایام نوروز خریداری شد ، اضافه کرد: بافت شهری ماسوله اکنون نسبت به جاده ماسوله از نظافت بسیار بالایی برخوردار است.

این مسئول خواستار حفظ نظافت شهر و محیط زیست از سوی مردم و شهروندان شد و گفت: شهر زیبا به تنهایی قابل ساختن نیست.

Share