تیم جنگ طلبان آمریکا کامل شد

جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ شد

رئیس جمهوری آمریکا پس از اخراج وزیر خارجه خود از طریق توئیتر، این بار با اخراج مشاور امنیت ملی کاخ سفید از این طریق، جان بولتون سفیر سابق واشنگتن در سازمان ملل را به این سمت منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی خود را برکنار و «جان بولتون» سفیر سابق این کشور در سازمان ملل را به این سمت منصوب کرد.
ترامپ تاکید کرد که این تصمیم ۹ آوریل (۲۰ فروردین) اجرا خواهد شد.
از چند هفته پیش رسانه های آمریکایی از احتمال استعفای مک مستر خبر می دادند اما کاخ سفید بارها با رد این موضوع تاکید کرده بود که در حال حاضر هیچ تغییری در مقام های کاخ سفید روی نخواهد داد.
مک مستر ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۷ و پس از اخراج «مایکل فلین» به دلیل امتناع از گفتن حقیقت درباره ملاقات خود با مقام های روس، به این سمت منصوب شده بود.
این دومین اخراج و انتصاب توئیتری ترامپ در هفته های اخیر است.
وی دو هفته پیش اخراج رکس تیلرسون وزیر خارجه خود را از طریق پیامی توئیتری اعلام کرده و «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا را به جای وی منصوب کرد.
ترامپ یکی از دلایل اخراج تیلرسون را اختلاف با او پیرامون توافق هسته ای ایران عنوان کرد. تیلرسون همواره مخالف خروج آمریکا از برجام بوده است.
مک مستر نیز یکی از مشاوران عالی ترامپ است که برای پیشگیری از خروج ترامپ از توافق هسته ای ایران تلاش کرده است.
جان بولتون سفیر آمریکا در سازمان ملل در زمان جرج دبلیو بوش رئیس جمهوری پیشین این کشور، از مخالفان سرسخت برجام است. وی پیش از آن معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل بوده است.

Share