دلخوش مطرح کرد

تولید زباله استان های شمالی در نوروز به چند برابر می رسد | مردم در ایام نوروز با طبیعت مهربان تر باشند

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس از مردم درخواست کرد در ایام نوروز با طبیعت مهربان تر باشند و از رهاسازی زباله در طبیعت پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خانه ملت، نسبت به آسیب های ناشی از رهاسازی زباله در طبیعت هشدار داد و گفت: از مسافران نوروزی درخواست می کنم در این ایام با طبیعت مهربان تر باشند و زباله ها را در طبیعت، جنگل، رودخانه و دریا رها نکنند زیرا رهاسازی زباله شیوع انواع بیماری ها، مرگ و میر آبزیان و آلودگی منابع آب و خاک را به دنبال دارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حفظ محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود، افزود: رهاسازی ظروف پلاستیکی در طبیعت ضربه سهمگینی بر پیکره محیط زیست وارد می کند زیرا پلاستیک به سادگی قابلیت تجزیه نداشته و در واقع تجزیه آن ۵۰۰ سال زمان می برد.

وی با انتقاد از اینکه  تولید زباله در استان های شمالی در نوروز و ایام پیک مسافر به چند برابر می رسد، تصریح کرد: باید بتوان پسماندهای تولید شده را با برنامه مدیریتی مناسب مدیریت کرد؛ همچنین شهرداری ها باید با نصب المان های شهری و زیباسازی شهرها و انجام کارهای تبلیغی حفظ محیط زیست و پرهیز از رهاسازی زباله ها را به مسافران نوروزی گوشزد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکیدبر ضرورت توزیع کیسه های زباله بین مسافران نوروزی و همچنین تعبیه مخازن زباله در مناطق گردشگرپذیر، گفت: با این اقدام از رهاسازی پسماند و زباله ها در معابر و جاده ها جلوگیری می شود.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، معضل زباله را از مهمترین معضلات کشور دانست و افزود: یکی از اصول مهم در حفظ و ارتقای سلامت جامعه جمع آوری، انتقال و دفع اصولی زباله ها است این در حالی است که متاسفانه برخی با ناآگاهی به ویژه در ایام نوروز اقدام به رهاسازی زباله در معابر و طبیعت می کنند که این اقدام علاوه بر نازیبا کردن چهره طبیعت و انتقال بیماری ها خسارات زیادی را متوجه محیط زیست و انسان می کند بنابراین از مسافران نوروزی به صورت جدی تقاضا می کنیم با خودداری از رهاسازی زباله در طبیعت و معابر در هر چه زیباتر کردن چهره شهر و طبیعت بکوشند.

Share