در هفتمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم مطرح شد

به‌‌تنهایی قادر به حل مشکلات آموزش‌وپرورش نیستیم | اولیا روزانه حداقل ۳۰ دقیقه با فرزندان خود صحبت کنند

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در هفتمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم استان گیلان گفت: امسال بالغ بر ۱۹ هزار اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم استان ارسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی حاجتی بعد از ظهر امروز در هفتمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم استان گیلان در دهکده ساحلی بندر انزلی اظهار کرد: شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر از اهداف این جشنواره است.

وی آموزش‌وپرورش را یک دستگاه بزرگ آموزشی با جامعه آماری بالا دانست و تصریح کرد: ما به‌‌تنهایی قادر به حل مشکلات آموزش‌وپرورش نبوده و جهت برطرف کردن مشکلات می‌توان از ظرفیت دیگر دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استفاده بهینه کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه خطرات جدی پیش پای دانش‌آموزان قرار گرفته و دانش‌آموزان را با خودمراقبتی می‌توان در برابر این خطرات بیمه کرد، گفت: خودمراقبتی با فراگیری مهارت و تقویت توانایی‌ها تحقق می‌یابد.

حاجتی با اشاره به اینکه دستگاه آموزش‌وپرورش جهت تقویت خودمراقتی و افزایش مهارت دانش‌آموزان روی کتاب‌های درسی تمرکز کرده است، بیان کرد: بحث‌های خودمراقبتی در دروس کتاب‌های مطالعات ششم، هفتم و سبک زندگی پایه هشتم در حال تدریس به دانش‌آموزان است.

وی آموزش به والدین اعم از سبک‌های فرزندپروری را از جمله روش‌های پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان دانست و گفت: سال گذشته به ۳۰ هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان گیلانی سبک‌های فرزندپروی و روش‌های برقراری ارتباط با فرزندان آموزش داده‌ شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه امسال بالغ‌بر ۱۹ هزار اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم استان ارسال شده است، افزود: آموزش‌وپرورش استان گیلان ۳۷۵ هزار دانش‌آموز و ۳۰ هزار نیروی فرهنگی اعم از اداری و آموزشی دارد.

اولیا روزانه حداقل ۳۰ دقیقه با فرزندان خود صحبت کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در هفتمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم استان گیلان در دهکده ساحلی شهرستان بندر انزلی اظهار کرد: اعتیاد و مواد مخدر در قرن حاضر بزرگ‌ترین منکر جامعه بوده و مبارزه با مواد مخدر یک جهاد بزرگ است و همه باید در این جهاد حضور داشته باشند.

محمدحسین شاهکویی بابیان اینکه اولیای دانش‌آموزان باید مهارت‌های فرزندپروری را آموزش ‌دیده و روزانه حداقل ۳۰ دقیقه با فرزندان خود صحبت کنند، تصریح کرد: در دنیای کنونی تولیدکنندگان مرگ جهت کسب درآمد به هیچ قشر و گروهی رحم نمی‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به اینکه با اعلام رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر همه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند در این زمینه گام بردارند بیان کرد: از دانش‌آموزان به عنوان سفیران پیشگیری باید در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر استفاده بهینه شود.

استقبال از حذف مدارس تیزهوشان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز اظهار کرد: آموزش‌وپرورش یک نهاد مقدس و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در خدمت آموزش‌وپرورش باشند.

احمد آقایی بابیان اینکه در حوزه آموزش‌وپرورش هراندازه تلاش بکنیم خروجی آن به خود ما برمی‌گردد، تصریح کرد: حذف مدارس تیزهوشان یکی از اقدامات مهمی بود که در زمان وزارت وزیر کنونی آموزش‌وپرورش اتفاق افتاد و این اقدام در راستای حذف آسیب اجتماعی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه مدارس تیزهوشان آثار جبران‌ناپذیری روی دانش‌آموزان ما گذاشته و آن‌ها را از جامعه و خانواده جدا می‌کنند بیان کرد: استرس، پیری زودرس و فشار عاطفی روی دانش‌آموزان در آینده از جمله خروجی‌های مدارس تیزهوشان است.

هیچ راه پیشگیرانه‌ای به‌عنوان مقابله وجود ندارد

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه عملکرد مدیران دستگاه‌های دولتی استان گیلان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی رضایت‌بخش است.

علی‌اصغر جمشیدنژاد نوجوانان و جوانان دانش‌آموز را در معرض انواع آسیب‌ها و خطرات جدی ازجمله خطر مواد مخدر دانست و تصریح کرد: هیچ راه پیشگیرانه‌ای به‌عنوان مقابله وجود ندارد مگر اینکه ما در موضع تهاجم قرار بگیرم و این مهم با استفاده از نیروهای آموزش‌وپرورش تحقق می‌یابد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه گروه‌های مرجع اعم از اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید موردتوجه قرار گیرند، بیان کرد: مسلح و توان‌مند کردن گروه‌های مرجع جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی وظیفه ما بوده و امیدواریم در این مسیر گام‌های محکمی برداشته شود.

Share