بخشدار کومله خبرداد

برگزاری ششمین دوره جشنواره بهار نارنج در شهر کومله

مازیار خداجو گفت: ششمین جشنواره بهار نارنج‌ در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه امسال در کومله برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ششمین دوره جشنواره بهار نارنج در شهر کومله شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

دکتر مازیار خداجو بخشدار کومله درخصوص این جشنواره گفت: جشنواره بهار نارنج چندسالی است که در شهرستان لنگرود برگزار میشود و برای دومین سال پیاپی با حمایت فرماندار و نماینده شهرستان آن را در کومله برگزار خواهیم کرد. جا دارد از تلاش و همت تمام کسانی که در چند سال اخیر برای زنده نگه داشتن این آیین زیبا تلاش نمودند علی الخصوص شهرداران و شورای اسلامی ادوار لنگرود و کومله و سازمانهای پیشتیبان تشکر کنم.

وی درباره مکان برگزاری ششمین دوره جشنواره بهار نارنج اظهار کرد: فکر کنم همه ما قبول داشته باشیم که برگزاری این جشنواره در کومله و روستاهای اطراف آن جذابیت و زیبایی زیادی خواهد داشت. مرکز اصلی باغهای مرکبات در شهرستان لنگرود روستاهای پرشکوه، ملاط ،حاجی سرا، لیسه رود و کولاک محله بخش کومله است و در سال گذشته نیز به همین مناسبت المان بهار نارنج را طراحی کرده و در روستای پرشکوه نصب نمودیم.

‎خداجو در ادامه خاطرنشان کرد: از تمام ادارات و نهادهایی که در زمینه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری فعالیت می‌کنند دعوت بعمل می آوریم در این جشنواره مشارکت کنند. مسلما نهادهایی نظیر شهرداری، دهیاری های بخش، میراث فرهنگی و گردشگری، ارشاد اسلامی، ورزش وجوانان، جهادکشاورزی و…نقش پررنگتری می‌توانند داشته باشند.

بخشدار کومله درخصوص اهداف از برگزاری این جشنواره اظهار داشت:این جشنواره اهداف مختلفی نظیر معرفی خواص دارویی و درمانی بهارنارنج و چگونگی استفاده از آن را مد نظر دارد و در کنار آن پاسداشت و احیای سنن و آیین قدیمی منطقه و ایجاد فضای شاد و تفریحی را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این دوره جشنواره برنامه هایی نظیر لافند بازی و طناب کشی، اجرای موسیقی سنتی و نقاشی کودکان، برنامه های طنز، مسابقه مفرح و ارائه محصولات مختلف بومی و محلی اجرا می‌گردد.

خداجو یادآور شد: خوشبختانه امسال با کمک همشهریان توانستیم فضای بزرگ باغ کارخانه چای شهدای کومله را برای جشنواره برنامه ریزی کنیم که جا دارد از هیات مدیره و مدیرعامل کارخانه صمیمانه تشکر کنم. بنابراین مکان جشنواره امسال دارای باغهای چای و مرکبات است و با هماهنگی های انجام شده شهروندان میتوانند از فضای آن بهره مند شوند.

بخشدار کومله در رابطه با زمان برگزاری این جشنواره اظهار کرد: ششمین جشنواره بهار نارنج‌ در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه امسال در کومله برگزار می شود.

وی در پایان گفت: جا دارد از حمایتهای مهندس لاهوتی نماینده پرتلاش و مهندس جوادپور فرماندار محترم لنگرود تشکر کنم که با حمایتهای خود باعث شدند بار دیگر این جشنواره در کومله برگزار شود. مسلما میزبانی از هزاران شهروند و گردشگر در این جشنواره کار دشواری است لذا درآخر از تمام نهادها، سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوص تقاضا دارم با مشارکت خود در این جشنواره سبب هرچه زیباتر برگزار شدن مراسم و زمینه وحدت و معرفی بخش و شهر زیبایمان گردند..

Share