نماینده لاهیجان

باید گردشگری دریایی به سودآوری برسد | سهم ناچیز ایران از ۷ هزار میلیارد دلار گردشگری دریایی

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای آنکه گردشگری دریایی رونق بگیرد کارهای بزرگی انجام داده است لذا با ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، عملکرد این سازمان نمود، بیشتری خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ذبیح الله نیکفر درباره گردشگری دریایی و لزوم توجه به آن، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه و رونق گردشگری دریایی کارهای متعددی انجام داده است و اکنون فضای خوبی شکل گرفته است. اما این بستر مناسب زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بتوان به اهداف ترسیم شده رسید.

وی ادامه داد: ۶درصد جمعیت جهان در اطراف و نزدیکی دریاها واقیانوس ها زندگی می کنند و معمولا تمدن های ایجاد شده درکنار دریا است. لذا با درک این موضوع و اهمیت بنادر کشور باید برای توسعه این بخش بیش از گذشته توجه کرد. این در حالی است که گردشگری دریایی سال های متمادی مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: آنگونه که گفته می شود به صورت غیر مستقیم گردشگری دریایی ۷ هزار میلیارد دلار درآمد زایی دارد بدین جهت چنین سهمی توجه به این صنعت را دو چندان می کند. سازمان بنادر و دریانوردی برای آنکه نتیجه فعالیت های خود را ببیند باید شرایط حضور سرمایه گذاران را در گردشگری دریایی فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: دریای‌خزر می‌تواند پایلوت طرح های خاص گردشگری دریایی باشد. این منطقه برای جذب گردشگر دریایی و سرمایه گذاری بسیار مطلوب است. لذا با تدوین یک طرح جامع می توان نگاه ها به دریای خزر را تغییر داد.

نیکفر افزود: شهرهای شمالی کشور با بحران اشتغال روبرو هستند از اینرو طرح های و ایده های مربوط به گردشگری دریایی مورد استقبال عموم مردم قرار خواهد گرفت و بومی های منطقه برای توسعه آن همکاری های لازم را دارند. در این میان مجلس هم از سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه گردشگری دریایی در مناطق شمالی و حتی جنوبی حمایت خواهد کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی با بیان اینکه تسهیلات سازمان بنادر برای خرید شناورهای مسافری کافی است، تاکیدکرد: بستری که سازمان بنادر و دریانوردی برای گردشگری دریایی ایجاده کرده قابل تقدیر است اما این بستر نیازمند حضور سرمایه گذاران است.

Share