علی ربیعی با تبریک روز پدر

باید فضایی ایجاد شود که مردم با افتخار بگویند پدرم کارگر است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تبریک میلاد امیرالمومنین (ع) و روز پدر گفت: افتخار می کنم که پدرم کارگر بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی ربیعی در گفتگو با مهر، با اشاره به روز پدر افزود: پیش از همه باید بگویم پدر من کارگر بوده و من افتخار می کنم که پدرم فردی زحمتکش بوده و برای زندگی خانوادگی ما تلاش بسیاری متحمل شده است.

وی تاکید کرد: پدر بسیاری از اقشار جامعه کارگر هستند، کارگرها افرادی قابل احترام هستند و باید فضایی ایجاد شود که مردم کشور با احترام و افتخار بگویند پدرم کارگر است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: متاسفانه شرایط فرهنگی به گونه ای شده که خیلی از ما کارگر بودن را افتخار نمی دانیم لذا لازم است گفتمان اجتماعی در این زمینه تغییر کند و کارگربودن بار دیگر ارزش شود.

وی تاکید کرد: ما همواره به کارگران افتخار می کنیم و این کارگران هستند که جامعه ما را می سازند.

ربیعی در ادامه به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بسیاری از پدران و پدربزرگان ما بازنشسته هستند. طبق یک سنت حسنه در این روز ما به دیدار پدرانمان می رویم اما این بازنشسته ها ممکن است وضع مالی مناسبی نداشته باشند و حتی احساس شرمندگی کنند.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که بتوانیم افزایش حقوق بازنشستگان را به صورت پلکانی داشته باشیم. البته منابع بسیاری برای همسان سازی نیاز است که تلاش ما برای تحقق این موضوع لازم است.

ربیعی گفت: متاسفانه سیستم های بیمه ای غلط است و این مشکلات همواره وجود داشته ما نیاز به اصلاح ساختار داریم.

وی گفت: در بسیاری از کشورها بر مبنای حقوق ۱۰ یا ۲۰ سال آخر بازنشسته می شوند ما نیز نیاز به تغییر این ساختار داریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: باید در سطوح پایین شاهد افزایش حقوق بازنشسته ها باشیم. البته این به سیاستی مستمر نیازمند است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است روز پدر برای همه و به ویژه بازنشسته ها شیرین تر شود.

ربیعی در خاتمه گفت: پدرها حق بسیاری به گردن خانواده دارند و ما این روز را به همه پدرها تبریک می گوییم.

Share