سفرهای بی‌حاصل به فرنگ ادامه دارد

بازهم سفر خارجی به بهانه شهر خلاق خوراک؛ اینبار پارمای ایتالیا!

احمد رمضانپور، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با بیان اینکه نباید بابت خدمات دهی به شهروندان هزینه تحمیل شود، اظهار کرد: این نوع هزینه ها باید کنترل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط در تالار شورا با دستور «بررسی تعرفه بهای خدمات سازمان پسماند» برگزار گردید و در این جلسه اصلاحیه تعرفه بهای خدمات سازمان پسماند شهرداری رشت بررسی و مورد موافقت قرار گرفت.

  حجم ورودی زباله ها به لندفیل سراوان کاهش یافته است

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا در این جلسه با تسلیت پیشاپیش به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: امیدواریم با بهره مندی از زندگی و سیره این امام همام در تحقق زندگی سالم و اسلامی بکوشیم.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اصلاحیه تعرفه بهای خدمات سازمان پسماند شهرداری رشت بیان کرد: بحث تفکیک زباله از مبدا باید با جدیت پیگیری و بر اساس آمار حجم ورودی زباله ها به لندفیل سراوان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تن زباله در رشت تولید می شود گفت: با هدفمندی آموزشها پیرامون تفکیک زباله از مبدا یقینا شاهد کاهش حجم ورودی زباله به سراوان خواهیم بود و این مهم از اولویت های کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا در سال جاری است.

مدیران مربوطه باید چادرهای مسافرتی در سطح رشت را جمع آوری کنند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) را تسلیت و اظهار کرد: رسانه ها اخبار را به صورت کامل و شفاف منعکس کنند.

فرهام زاهد افزود: مخاطبین بنده درباره جمع آوری چادرهای مسافرتی در سطح رشت مسافرین نبوده و مدیران مربوطه باید به این مهم ورود کنند.

هزینه جمع آوری روزانه زباله در حال حاضر ۴۵ تومان است

رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت در جلسه امروز با اشاره به اصلاح تعرفه بهای خدمات این سازمان اظهار کرد: تمامی هزینه هایی که به منظور دفن زباله در لندفیل سراوان هزینه می شود بررسی شده است.

علیرضا حاجی پور با اشاره به اینکه خودروهای حامل زباله هزینه هایی به همراه دارند تصریح کرد: به ازای حمل، جمع آوری و… هر یک کیلو زباله ۷۵ تومان و هزینه جمع آوری روزانه زباله در حال حاضر ۴۵ تومان محاسبه شده است.

نباید بابت خدمات دهی به شهروندان هزینه تحمیل شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه نباید بابت خدمات دهی به شهروندان هزینه تحمیل شود، اظهار کرد: این نوع هزینه ها باید کنترل شود.

احمد رمضانپور افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا چنین هزینه هایی از محل دریافت مالیات تامین می شود.

در این جلسه با کلیات اصلاح تعرفه بهای خدمات سازمان پسماند شهرداری رشت موافقت شد.

شهر رشت جشنواره‌ای در پارما ایتالیا برگزار کند!

برگزاری جشنواره فرهنگی، گردشگری مشترک ما بین شهر رشت و شهر پارما در کشور ایتالیا موضوع دیگری بود که در جلسه مشترک امروز کمیسیونهای برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت بررسی شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت درباره برگزاری این جشنواره مشترک اظهار کرد: شهر پارما در سال ۲۰۲۰ به عنوان پایتخت فرهنگی کشور ایتالیا انتخاب و پیشنهاد شده در صورت تمایل شهرهای عضو شهر خلاق خوراک یونسکو در پروژه های مشارکتی مربوط به این عنوان همکاری کنند.

فاطمه قدیمی افزود: با توجه به ویژگیهای مشترک در بین شهر پارمای ایتالیا و رشت پیرامون شهر خلاق خوراک یونسکو و پیشنهاد می کنیم پروژه مشترکی با آنان در راستای برگزاری این جشنواره انجام و شهر پارما هفته فرهنگی خود را در رشت برگزار و شهر رشت نیز متعاقبا این اقدام را در آن کشور انجام دهد.

با هر موضوعی که به تحکیم روابط بین الملل بیانجامد موافقت شود!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در این باره اظهار کرد: پیشنهاد می کنم کلیات این مهم تصویب و پس از آن در زمان مناسب تمام مباحث با جزئیات کامل بررسی شود.

احمد رمضانپور افزود: بنده معتقدم با هر موضوعی که به تحکیم روابط بین الملل بیانجامد موافقت شود.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز با اشاره به اینکه افق برنامه های شهر خلاق خوراک رشت در یونسکو مشخص نشده اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره موافق هستم اما باید جزئیات آن نیز مشخص شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت نیز اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته در حوزه شهر خلاق خوراک رشت باید کاملا مطرح و سپس درباره آن تصمیم گیری شود.

فرهام زاهد افزود: باید در اسرع وقت تمامی اتفاقات، اقدامات، هزینه ها و برنامه هایی که برای آینده در حوزه شهر خلاق خوراک رشت تدوین شده است به بحث و بررسی گذاشته شود.

گزارشات مربوط به اقدامات، سفرها و… پیرامون شهر خلاق خوراک رشت به اطلاع اعضای شورا رسانده شود

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز در این باره اظهار کرد: گزارشات مربوط به اقدامات، سفرها و… پیرامون شهر خلاق خوراک رشت به اطلاع اعضای شورا رسانده شود.

فاطمه شیرزاد بیان کرد: شهر رشت به لحاظ زیر ساخت ها با مشکلاتی مواجه بوده و باید پیش از برگزاری این جشنواره نسبت به مهیا کردن شرایط لازم و زیر ساخت های مورد نیاز اقدام کرد.

اعضای حاضر در جلسه مشترک امروز کمیسیونهای برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت با کلیات برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری ، گردشگری مشترک بین شهرهای رشت و پارمای کشور ایتالیا موافقت کردند.

Share