امام جمعه انزلی با اشاره به اقدامات تفرقه انگیز پان ترک‌ها درباره گردنه حیران

اینکه بگویند فلان محدوده متعلق به ماست، حرکتی غیردینی و توطئه گرایانه است

حجت الاسلام شمس الدین گفت: این صدا از زبان هر کسی ولو اگر نماینده ای نیز شنیده شود صدای غیر دینی، غیر اسلامی و غیر انقلابی است، این صدا ولو صدایی باشد که برای ایجاد فتنه و توطئه دشمن با حجاب بایستند و احساسات قومیتی را با شعر و بیان حرکاتی تحریک کند مطرود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به انتصاب نماینده ولی فقیه جدید استان گیلان از سوی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: این انتصاب را به مردم مومن و ولایتمدار استان گیلان که در پی استعفاء و کناره گیری نماینده ولی فقیه سابق انجام شد تبریک عرض می کنم.

وی همچنین افزود: برای نماینده ولی فقیه جدید استان آرزو موفقیت و به سهم خود از نماینده سابق گیلان تشکر و قدردانی می کنم که در طول سالیان مختلف تلاش های فراوانی کرده و زحمات فراوانی کشیدند و این مسئولیت سنگین را بر عهده داشتند.

خطیب جمعه بندرانزلی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی و دوری از تفرقه در بین مردم خاطر نشان کرد: دشمن در تلاش است در بین آحاد مردم ما که با هر زبان و گویش و قومیتی، برادرانه در کنار هم زندگی می کنند تفرقه ایجاد کند، آنچه در بخشی از کشور ما تحت عنوان پان ترکیسم مطرح شده است و حتی زمزمه های آن در کشورهای همسایه هم شنیده می شود، برای ایجاد تفرقه است.

صدای تفرقه اگر از گلوی نماینده ای هم باشد صدای غیر دینی، غیر اسلامی و غیرانقلابی است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه افزود: این صدا از زبان هر کسی ولو اگر نماینده ای نیز شنیده شود صدای غیر دینی، غیر اسلامی و غیر انقلابی است، این صدا ولو صدایی باشد که برای ایجاد فتنه و توطئه دشمن با حجاب بایستند و احساسات قومیتی را با شعر و بیان حرکاتی تحریک کند مطرود است.

وی همچنین گفت: این روزها در اطراف خودمان دیدیم که می گویند فلان گردنه مال ماست، ما در نظام اسلامی این حرف ها را نداریم، نه تنها ایران، بلکه امت اسلام مطرح است، چه رسد که بیایند و بگویند فلان محدوده متعلق به ماست، این حرکات، حرکت هایی غیردینی و توطئه گرایانه است که با هدف ایجاد اختلاف می خواهد در جامعه ما ظهور و بروز پیدا کند، توطئه و تهمت تحت هر عنوانی در جامعه دینی رد شده است.

به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا در سال ۵۹ و روز فناوری هسته ای نیز اشاره و تاکید کرد: کارتر؛ رئیس جمهور وقت آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی دستور قطع رابطه سیاسی خود با ایران را صادر کرد که در آن تاریخ همه گروه های سیاسی به تبعیت از امام  این اتفاق را به فال نیک گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه وجه مشترک همه‌ی اظهارات و تایید ها در خصوص این مسئله نشان دهنده‌ی مقاومت مردم و مسئولان در آن برهه از تاریخ بود تصریح کرد: امام در بخشی از پیام خود در خصوص قطع رابطه با آمریکا گفتند، خبر قطع رابطه بین آمریکا و ایران را دریافت کردم. اگر کار‌تر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت بپا‌خاسته برای رهایی خود از چنگال چپاولگران بین‌المللی با یک چپاولگر عالم‌خوار همیشه به ضرر ملت مظلوم و به‌ نفع چپاولگر است.

وی با بیان اینکه امام این اقدام آمریکا را اقدامی نیک می‌دانست افزود: امام در پیام خود فرمودند ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید دولت آمریکا از ایران است، ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که قدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاولگری‌ها کرده اگر جشن بگیرد حق دارد.

به فرمایش ریاست محترم جمهور اعتماد دوباره به آمریکا بی عقلی محض است

امام جمعه بندرانزلی همچنین با اشاره به سخنان اخیر حجت الاسلام روحانی در خصوص رابطه با آمریکا اظهار کرد: به فرمایش ریاست محترم جمهور اعتماد دوباره به آمریکا بی عقلی محض است، آزموده را آزمودن خطایست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه خاطر نشان کرد: اگر ما در مقابل تهدیدها، تحریم ها و رجز خواهی های آنان کوتاه نیامده بودیم اکنون با همین مذاکره غنی سازی ۲۰ درصد خود را از دست داده نمی دادیم، اگر مسئولان کشور باری دیگر این اشتباه را انجام دهند، تکرار این اشتباه، خطایی بزرگتر است.

وی که معتقد بود آمریکا در اول انقلاب در موضوع حمله به ایران شکست خود و بعد از ۴۰ سال با وجود پیشرفت چند برابر ایران دیگر قادر نخواهد بود مقابل ایران پیروز شود گفت: شرایط کشور تغییر کرده است و بسیار توانمند توانمند تر شده است، بی اعتمادی به آمریکا در بین عموم مردم ما وجود دارد و شاید عده ای تحت تاثیر رسانه ها هنوز هم به آمریکا امیدوار باشند.

وی در پایان سخنان خود به بیانات رهبری در سخنرانی اول سال خود در حرم امام رضا (ع) نیز اشاره و تاکید کرد: ایشان به صراحت فرمودند که در کشور هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد و کلید حل رفع مشکلات و هم راه حل آن در کشور است و نباید به بیگانگان امید داشت.

امام جمعه انزلی همچنین اظهار کرد: گره اقتصادی مردم ما با نگاه به دست دشمنان بر طرف نمی شود، اگر مسئولان و مردم ما به رهنمودهای رهبری ، نام گذاری سال ها توجه کنند مشکلات حل خواهد شد و با همه ی اینها هنوز هم ما علی رغم میل برخی ها قطع رابطه با آمریکا را مغتنم می شماریم.

Share