واکنش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به انتشار یک یادداشت در دیارمیرزا

اگر طرح مشخصی برای برگزاری نمایشگاهها وجود دارد چرا تاکنون اجرایی نشده است!

اگر طرح مشخص و تخصص ویژه ای در امر برگزاری اینگونه نمایشگاهها درسطح شهر وجود دارد چرا تاکنون این طرحها را اجرایی ننموده تا منفعت آن به شهر و شهروندان برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با انتشار جوابیه‌ای به یادداشت وحید احمدی آرا که تحت عنوان «جایزه ویژه یونسکو به شهردار رشت بابت خلاقیت در المانهای نوروزی!» در دیارمیرزا منتشر شده بود، واکنش نشان داد.

در این جوابیه آمده است:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری دیار میرزا
باسلام
ضمن تشکر از همراهی همیشگی شما در انعکاس اخبار این سازمان در طول سال گذشته؛ پیرو یادداشت منتشر شده با عنوان «جایزه ویژه یونسکو به شهردار رشت بابت خلاقیت در المانهای نوروزی» !به قلم آقای احمدی آرا با کد خبر ۳۹۲۷۱۵ در تاریخ سوم فروردین ۹۷ در پایگاه خبری دیار میرزا جوابیه ذیل در قالب چند نکته از سوی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت به سایت مذکور ارسال می شود. دستور فرمایید این جوابیه، در آن پایگاه خبری درج شود.

۱. برگزار کننده نمایشگاه شهرداری رشت نبوده و تنها براساس مکاتبه ای که با شهرداری صورت گرفته، شهرداری مکان برگزاری را بلامانع اعلام نموده.
۲. در خصوص ادعاهای مطرح شده در خصوص فروش اجناس چینی و … شهرداری امکان برخورد قانونی با برگزار کننده نمایشگاه را نداشته به دلیل اینکه فقط در خصوص مکان برپایی نمایشگاه اعلام نظر نموده، بدیهی که در خصوص تخطی از مکان برگزاری نمایشگاه، شهرداری امکان برخورد با برگزار کننده روا داشته، با همه این تفاسیر تذکرات متعددی به برگزار کننده از طریق شهرداری داده شده و متولی دراین خصوص شهرداری نمی باشد.
۳.در سنوات گذشته به کرات در جای جای شهر اینگونه نمایشگاهها برگزار شده که شهرداری علاوه بر هزینه کرد جهت احداث نمایشگاه خدمات دیگری را نیز ارائه می داده است. این بار نه تنها هزینه ای متحمل نشده بلکه براساس یک قرارداد مشخص بابت مکان مبلغی را نیز از برگزارکننده دریافت نموده است.
۴. نگارنده محترم دلواپسی شما اگر برای منفعت شهروندان بوده که بسیار قابل تقدیر است! اما احتمالا شما به منفعت شخصی دیگران بیشتر می اندیشید، نیاز باشد می توان به مفاد جلسات متعدد که در آخرین روزهای ۹۶ که در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی با حضور شما برگزار شد اشاره و قضاوت را بر عهده شهروندان گذاشت .آنچه که برای ما حایز اهمیت است آن است که صرفه وصلاح سازمانی به منافع شخصی ارجحیت دارد
۵. در تمام نمایشگاههایی که در سطح شهر رشت از سنوات گذشته برگزار شده مگر سازه ای غیر از اسپیس استفاده شده است (از داربست بگذریم)
۶. برنامه های آینی و ورزش های بومی محلی، برنامه آوای نوروز، تاتر خیابانی، تور رشت گردی، جشنواره گل و گیاه و جشن امی محله نمایشگاه صنایع دستی ، دوستان ندیده و تنها غرفه های نمایشگاهی را دیده اند.
۷. اگر طرح مشخص و تخصص ویژه ای در امر برگزاری اینگونه نمایشگاهها درسطح شهر وجود دارد چرا تاکنون این طرحها را اجرایی ننموده تا منفعت آن به شهر و شهروندان برسد.

Share