استاندار گیلان تاکید کرد:

اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه گیلان فراهم‌سازی شرایط اشتغال برای نیروهای بیکار باشد

سالاری تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به عنوان متولی اشتغال در استان، باید به صورت تخصصی اشتغالزایی را به شیوه راهبری دنبال کرده و اولویت این اداره فراهم سازی شرایط اشتغال برای نیروهای بیکار استان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جلسه کمیته اشتغال استان با تاکید بر اینکه باید فرآیند های اشتغال زایی و رونق کسب و کار را تسریع کنیم، تصریح کرد: مجموع عملکرد ما باید منجر به پویایی فضای کسب و کار و تقویت اشتغال و معیشت خانوار گردد؛ باید در این خصوص پاسخگوی افکار عمومی باشیم چراکه هدف اصلی ما جلب رضایت اجتماعی است.

 دکتر مصطفی سالاری در این جلسه که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مدیران ستادی و استانی مرتبط با این کمیته در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سامانه کارا (طرح‌های کسب و کار و اشتغال) می تواند محلی برای عرضه و تقاضای نیروی انسانی باشد و باید به گونه ای عمل شود که این سامانه، رقیب موسسه های کاریابی نشده و به آنها لطمه ای نزند.

وی با اشاره به لزوم فراهم سازی زمینه های لازم برای ایجاد رضایتمندی و پاسخگویی به افکار عمومی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به عنوان متولی اشتغال در استان، باید به صورت تخصصی اشتغالزایی را به شیوه راهبری دنبال کرده و اولویت این اداره فراهم سازی شرایط اشتغال برای نیروهای بیکار استان باشد.

دکتر سالاری ادامه داد: باید بدانیم که بر اساس سرشماری انجام شده، درصد افراد بیکار و شاغل به چه اندازه است و با راستی آزمایی، شمار افراد بیکار و شاغل به تفکیک نوع اشتغال موجود در استان را در این سامانه جمع آوری کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط سامانه کارا با موسسه های کاریابی برای جمع آوری آمار واقعی بیکاران و شاغلان استان تصریح کرد: برای تامین اقتصاد خانوارها باید سیاست گذاری و تصمیم گیری ها بر اساس آمار و اطلاعات دقیق باشد و شمار افراد شاغل از بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی و سایر شرکت های بیمه گر قابل دریافت است.

استاندار گیلان در ادامه ضمن اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری در خصوص رفع معضل اشتغال در جامعه، اضافه کرد: باید به میزان اشتغالی که ایجاد می کنیم به دنبال متقاضی باشیم تا نارضایتی عمومی پیش نیاید؛ آمار صحیح از تعداد شاغلین و افراد بی کار می تواند برای برنامه ریزی های آتی تسهیل کننده باشد.

سالاری در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه باید فرآیند های اشتغال زایی و رونق کسب و کار را تسریع کنیم، تصریح کرد: مجموع عملکرد ما باید منجر به پویایی فضای کسب و کار و تقویت اشتغال و معیشت خانوار گردد؛ باید در این خصوص پاسخگوی افکار عمومی باشیم چراکه هدف اصلی ما جلب رضایت اجتماعی است.

Share