امام جمعه موقت رشت:

انقلابی واقعی در گفتار و کردار از تولید ملی حمایت می کند

امام جمعه موقت رشت، از اساتید دانشگاهی خواست شعار «حمایت از کالای ایرانی» را در راستای اقتصاد مقاومتی به گفتمان تبدیل کنند و متذکر شد: امروز کسی انقلابی است که با گفتار و کردارش از تولید ملی حمایت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین پوررضا در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت، اظهار کرد: ایام ولات امام جواد(ع) و امیرالمومنین حضرت علی(ع) نیز بر معنویت ایام می افزاید.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی انسان را به معنویت نزدیک می کند، افزود: عمر انسان به سرعت در حال گذر است لذا انسان باید همواره دنبال عبودیت، فلاح و کسب سعادت باشد تا در روز قیامت از پل صراط عبور کند.

امام جمعه موقت رشت، خواستار استفاده از فضای مجازی در راستای ترویج دین و سبک زندگی اسلامی شد و خاطرنشان کرد: تبادل آیات و روایات در فضای مجازی می تواند مقدمه آشنایی مردم با سبک زندگی اسلامی شود.

با بیان اینکه ایام نوروز فرصت خوبی برای صله رحم است، تصریح کرد: صله رحم و دید و بازدید با بستگان و خویشاوندان موجب طول عمر انسان می شود. همچنین شاد کردن پدر و مادر، خوبی کردن در حق دیگران، دستگیری از مردم، دائم الوضو بودن و… از دیگر عوامل افزایش عمر انسان است.

حجت الاسلام پوررضا، یکی از برکات نماز جمعه را افزایش آگاهی مردم نسبت به جهان پیرامون خود دانست و اضافه کرد: نماز جمعه یک دانشگاه است و خداوند در قرآن به آن اشاره کرده که نشان دهنده اهمیت جماعت است لذا باید زمینه حضور جوانان را در نماز جمعه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه انسان قبل از سرزنش دیگران باید به اعمال خود رسیدگی کند، گفت: باید از لحظه لحظه زندگی برای استغفار به درگاه الهی بهره بگیریم.

این کارشناس دینی، ماه رجب و ایام اعتکاف را فرصت خوبی برای انجام اعمال عبادی به ویژه روزه داری دانست و عنوان کرد: باید از ظرفیت معنوی ماه های رجب و شعبان برای درک رمضان استفاده کنیم.

حجت الاسلام پوررضا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نخستین روز از سال جدید در حرم رضوی، یادآور شد: رهبر انقلاب همواره به فکر کشور، مردم، جوانان و اسلام هستند و از مستضعفان در برابر ظالمان و مستکبرین عالم حمایت می کنند.

وی عدالت اقتصادی را یکی از جلوه های عدالت دانست و خاطرنشان کرد: با رفع تبعیض ها و رونق تولید و اشتغال بخش عمده ای از مشکلات معیشتی مردم برطرف می شود. متاسفانه برخی از مسئولان به جای پرداختن به عدالت اقتصادی، به دنبال اجرای عدالت سیاسی هستند.

امام جمعه موقت رشت، از اساتید دانشگاهی خواست شعار «حمایت از کالای ایرانی» را در راستای اقتصاد مقاومتی به گفتمان تبدیل کنند و متذکر شد: امروز کسی انقلابی است که با گفتار و کردارش از تولید ملی حمایت کند.

حجت الاسلام پوررضا، با بیان اینکه فارغ التحصیلان و دانش آموختگان ما باید مهارت کافی را کسب کنند، گفت: دشمنان ما با انرژی هسته ای مشکل ندارد، بلکه تحقق این مهم به دست جوانان ما آنان را عصبی کرده و موجب نگرانی آنان شده است لذا باید به جوانان اعتماد کنیم و آینده را به آنان بسپاریم.

Share