فرماندار رشت:

زمان احتمالی راه‌اندازی زباله سوز سراوان | انتقادهای سازنده را به جان و دل می‌پذیریم

احمدی در خصوص وضعیت سراوان رشت با اشاره به اینکه بخش اعظمی از زباله های شهرستان رشت به منطقه سراوان انتقال پیدا می‌کند، گفت: احداث زباله سوز با همکاری شرکت چینی «تی تی اس» در برنامه های ما است و امیدواریم تا دو سال آینده بتوانیم زباله سوز را در این منطقه راه اندازی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت به همراه معاون سیاسی، اجتماعی و بخشداران شهرستان با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار کرد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه همه ی بخش‌های شهرستان رشت ائمه جمعه دارند گفت: هر هفته اقامه نماز جمعه در بخش‌های شهرستان برگزار می‌شود.

سیدمحمد احمدی با بیان اینکه شهرستان رشت دارای ۴۲۷۱ کیلومتر مربع مساحت است تصریح کرد: ۱۰ درصد از مساحت استان گیلان متعلق به این شهرستان است که دارای جمعیتی بالغ بر ۹۵۶ هزار نفر است که شامل ۴۰ درصد از جمعیت استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهر رشت به عنوان کلانشهر است، گفت: ۷۶ درصد جمعیت شهرستان رشت در شهرها سکونت دارند و ۲۴ درصد در ۲۸۸ روستای این شهرستان زندگی می‌کنند.  فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ویژگی های شهرستان رشت گفت: در سه استان شمال کشور شهرستان رشت از پرجمعیت ترین شهرستان محسوب می‌شود و نیز پر تراکم‌ترین شهرستان بعد ازتهران است.

وی ادامه داد: شهرستان رشت با ۶۴ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی قطب کشاورزی استان گیلان محسوب می گردد.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت افزود: از افتخارات شهرستان رشت داشتن دو هزار ۱۶۷ شهید است که در راه انقلاب و نظام جان خود را نثار کردند و نیز ۶ هزار ۶۱۸ جانباز و ۱۸۰۰ آزاده از یادگاران هشت سال دفاع مقدس متعلق به این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت یکی از شهرهای صنعتی محسوب میشود افزود: شهرک صنعتی با ۲۲۰۰ واحد صنعتی بخش اعظمی ازاشتغال این شهرستان را تامین میکند.

احمدی با اشاره به معضلات اجتماعی این شهرستان گفت: پدیده ای به عنوان دست فروشی در شهرستان رشت به علت بیکاری مشاهد می‌شود که از برنامه های ما ساماندهی این افراد است.

وی ادامه داد: دو روخانه گوهررود و زرجوب با آلودگی بسیاری همراه است و البته در رفع آن تا کنون برنامه هایی انجام شده است.

احمدی در خصوص وضعیت سراوان رشت نیز با اشاره به اینکه بخش اعظمی از زباله های شهرستان رشت به منطقه سراوان انتقال پیدا می‌کند، گفت: برنامه‌هایی برای رفع مشکل سروان در دست اجرا است.

فرماندار رشت افزود: احداث زباله سوز با همکاری شرکت چینی «تی تی اس» در برنامه های ما است و امیدواریم تا دو سال آینده بتوانیم زباله سوز را در این منطقه راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: طلاق، اعتیاد و بزهکاری آسیب های اجتماعی هستند و همانطور که بر طرف کردن این موضوعات از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز است و ایشان بیان داشتند که این معظلات تهدید جدی برای نظام محسوب می‌شود ما نیز تمام تلاشمان در رفع و کاهش این آسیب های بکار گرفته ایم.

احمدی با بیان اینکه که حضور آیت الله فلاحتی منشا خیر و برکات در استان و شهرستان خواهد بود گفت: با رهنمودهای پدرانه ایشان امیدواریم بتوانیم مسئولیتی را که بر عهده داریم به درستی انجام دهیم تا در مقابل شهدا و امام شهدا سربلند باشیم.

وی ادامه داد: برای موفق شدن نیاز به اتحاد و وحدت در بین مسئولین است و البته در سخنرانی های آیت الله فلاحتی بارها شاهد این بودیم که به این امر مهم تاکید داشتند.

فرماندار شهرستان رشت در مورد انتقاد گفت: انتقادهای سازنده را به جان و دل پذیرا هستیم زیرا سبب پیشرفت و توسعه خواهد شد.

وی ادامه داد: همه بخشداران و روسای ادارات در مورد مشکل آب و کم آبی پای کار هستند و همه تلاش خود را جهت عبور از این مشکل و داشتن سال زراعی آرام به کار گرفته اند.

Share