عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن ایران در گفتگو با دیارمیرزا خبرداد

افتتاح پروژه بین‌المللی راه آهن آستارا- آستارا با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان

اواخر هفته جاری این پروژه بین المللی با حضور روسای دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو به‌صورت ویدئو کنفرانس و مسولان کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با هیئت همراه وارد شهرستان آستارا شده و از آخرین وضعیت روند راه اندازی بارانداز ریلی راه آهن آستارا آستارا بازدید کرد
در این دیدار شاهین مصطفی اف با مهندس حسین عاشوری عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن ایران دیدار کرد و ضمن تشکر از همکاری ایران از روند آماده سازی این پروژه بازدید نمود.

در ادامه عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن ایران در گفت و گو با خبرنگار دیار میرزا مسائلی را در مورد این پروژه بیان نمود و در پاسخ به این سوال که راه آهن آستارا-آستارا برای چه مدت و تحت چه عنوانی به جمهوری آذربایجان اجاره داده شد، اظهار کرد: فقط عواید ناشی از کرایه حمل بار برای ۱۵ سال به دلیل کمک ۶۰ میلیون دلاری این کشور برای این پروژه به کشور آذربایجان داده شده و این زمان قابل تمدید نیست.

حسین عاشوری با ذکر اینکه این بارانداز با متراژ ۶۰ هکتار بالغ بر ۴۵ هکتار آن قابلیت احداث سیلو و بارانداز کانتینری و در آینده ۸ مخزن بزرگ نفت طی یک بازه زمانی دوساله ساخته خواهد شد، گفت: برای سرمایه‌گذاران قابلیت سرمایه‌گذاری داشته و تا به حال پنج شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی طرح‌های ارائه کردند که در دست بررسی می باشد.

عاشوری در ادامه عنوان کرد: حلقه مفقوده کریدور شمال و جنوب راه آهن رشت آستارا بوده که ۱۶ سال از تصویب آن می گذرد و خوشبختانه با مذاکرات مسئولان دو کشور ایران و آذربایجان موافقت برای انجام این پروژه انجام شده و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت مدیره راه‌آهن ایران با بیان اینکه طی ۲۰ روز گذشته ۱۲۲ واگن با مجموعه ۷۶۰۹ و کالای مختلف بارگیری شده و از هفته آینده صادرات کالاهای صادراتی همچون محصولات کشاورزی انجام خواهد شد، افزود: اواخر هفته جاری این پروژه بین المللی با حضور روسای دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو به‌صورت ویدئو کنفرانس و مسولان کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

Share