رضا علیزاده مطرح کرد

استقبال از گردشگران نوروزی گیلان با ویژه برنامه‌های بومی و محلی

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان:‌‌‌ در نوروز ۹۷ تلاش شده تا با اجرای ویژه برنامه های نوروزی در کنار ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری استان، برای معرفی این داشته های ارزشمند نیز تلاشی مضاعف صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا علیزاده در تشریح اقدامات نوروزی این اداره کل در نوروز۹۷ از آمادگی کامل استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر تاسیسات اقامتی استان؛ مراکز اسکان فرهنگیان،‌ خوابگاه‌های دانشجویی و مهمانسراهای دولتی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان آماده اسکان مسافران نوروزی هستند،اذعان داشت:امکان اقامت قریب به۲۰۰۰نفر جهت اسکان مسافران نوروزی در سراسر استان گیلان افراهم شده است.

علیزاده با بیان اینکه مراکز بومگردی گیلان ظرفیتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر برای پذیرش مسافر دارند افزود:‌ مراکز بوم‌گردی گیلان فرصتی بسیار خوب جهت معرفی الگوهای معماری‌ کهن،‌ آشنایی مسافران با پیشینه تاریخی گیلان و دسترسی به انواع غذاهای محلی و ارگانیک را فراهم می‌آورد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان خاطرنشان کرد‌:‌ افزایش مزیت‌های اقتصادی ناشی از سفر در سطح روستاها و رونق اقتصادی حاصل از گردشگری به مناطق مختلف استان گیلان ‌نقش مهمی در ارتقای اقتصادی و افزایش درآمدهای روستائیان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان به راه‌های افزایش مدت ماندگاری گردشگران در گیلان اشاره و اظهار داشت:‌ توسعه زیرساخت‌‌های گردشگری،‌ ساماندهی سازمان‌یافته مسافران در مراکز اقامتی‌، و استفاده از ظرفیت‌های بخش بوم‌گردی از مواردی است که می‌تواند در مدت ماندگاری گردشگران موثر واقع شود.

وی جاذبه‌های طبیعی گیلان را عاملی مهم در ورود و ماندگاری مسافران خواند و تصریح کرد:‌ از جمله‌ برنامه‌های ویژه ستاد تسهیلات خدمات سفر گیلان جهت ایجاد جذابیت برای گردشگران، ایجاد کمپینگ‌ها در مناطق خوش آب و هوا و اسکان مسافران در خانه‌های سنتی روستایی گیلان است.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گیلان عنوان کرد:‌ در طول سال ۹۶ قریب به۶هزار بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و توریستی توسط بازرسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان انجام شد که در طول ایام تعطیلات نوروزی نیز با شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

علیزاده از فعالیت اکیپ‌های ویژه نظارتی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ بازرسان اکیپ‌های ویژه در طول ایام نوروز با هر گونه گران فروشی، کم فروشی ‌و ارائه نامطلوب خدمات در سطح استان گیلان برخورد خواهند نمود.

این مسئول به برگزاری ویژه برنامه های متعدد نوروزی خبر داد و با اشاره بر لزوم اشاعه فرهنگ بومی محلی از برپایی سفره هفت سین سنتی در چند نقطه از گیلان،اجرای چندین نمایشگاه صنایع دستی،نمایشگاه عکس و کتاب،نمایشگاه سفال،نمایشگاه سکه ، نمایشگاه نشان ها و مدال ها،نمایشگاه نقاشی و جشنواره های بومی محلی خبر داد.

وی از نمایش آخرین دستاوردهای باستان شناسی در موزه رشت خبر داد و افزود:در نوروز امسال تلاش شده تا با اجرای ویژه برنامه های نوروزی در کنار ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری در معرفی این داشته های ارزشمند نیز تلاشی مضاعف صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان به تداوم جشنواره های موزه میراث روستایی در ایام نوروز اشاره کرد و تصریح نمود:اجرای موسیقی سنتی،برپایی نمایش آیینی،بازی های بومی محلی و پخت غذای محلی از اقدامات ممتازیست که در بزرگترین اکوموزه کشور برگزار خواهد شد.

Share