فرماندار شهرستان رشت مطرح کرد

استاندار گیلان به برخی فرمانداران کارت زرد داده است | ویلاسازی هیچ منفعتی برای شهرستان رشت ندارد

احمدی با بیان اینکه استاندار گیلان به برخی فرمانداران شهرستانها کارت زرد داده است، گفت: نباید در کارهای به صورت اتو کشیده عمل کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان گفت: همه مدیران در بحث اشتغال پای کار باید باشند و در این امر رسالت خود را انجام دهند.

احمدی با بیان اینکه برخی از مشکلات با عملکرد خوب مدیران برطرف خواهد شد، افزود: در کمیته برنامه ریزی اعتبارات بدون منطق به نهادی تخصیص نخواهیم داد.

وی با بیان این مطلب که این جلسه نخستین جلسه اشتغال و سرمایه گذاری فرمانداری شهرستان رشت در سال ۹۷ است، یادآور شد: امیدواریم امسال با رویکرد عملگرایی و با توجه به راهنمایی که مقام معظم رهبری و حمایت دولت تدبیر امید در بحث حمایت از کالای ایرانی مطرح کرده اند، بتوانیم گام های موثری را در بحث اشتغال برداریم.

احمدی با بیان این که شهرستان رشت دارای توانمندی و ظرفیت بالایی در تولید اشتغال است، گفت: باید به خوبی از این فرصت استفاده کنیم، البته در این مسیر کندی وجود دارد که شاید یکی از دلایل کندی عدم باور مدیران و روسای ادارات به ایجاد اشتغال و اینکه دغدغه اصلی کشور مسئله ایجاد شغل است، باشد و باید نگاه مدیران در این زمینه همسازی شود تا بتوانیم رسالت خودمان را انجام دهیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در بسیاری از زمینه ها ساختارها مشکل داشت، گفت: در حوزه روستایی هنوز در بسیاری از روستاها، دهیاران به صورت سرپرست هستند و این مسئله باید خیلی زود تعیین و تکلیف گردد.

وی ادامه داد: کارگروه اشتغال از دی ماه ۹۶ برگزار شد که تا کنون ۹ جلسه با ۳۷ مصوبه حاصل کار این کارگروه بوده است.

احمدی با اشاره به سهمیه نقدینگی شهرستان در بحث اشتغال گفت: ۳۵۸ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان سهمیه شهرستان رشت در حوزه اشتغال بود که از این مقدار ۹۱ درصد جذب شده و توانستیم ۶ هزار شغل ایجاد کنیم.

فرماندار رشت تصریح کرد: در تسهیلات روستایی ۹۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در اختیار شهرستان رشت قرار گرفت که از سوی متقاضیان ۸۴۲ طرح در سامانه کارا و ۱۴۲طرح اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید برنامه خود را در زمینه اشتغال به ما ارایه دهند، گفت: با ارائه برنامه ها اشتغال از سوی ادارات توزیع اعتبارات به درستی و با عدالت انجام خواهد گرفت.

احمدی با بیان اینکه ۲۵۰میلیون تومان در اختیارات کمیته فنی شهرستان قرار گرفته، افزود: کارگروه اشتغال همواره در طول هفته فعال است.

به گزارش دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت با انتقاد از معرفی شدن تنها ۳ طرح از ۵۴ طرح ویژه اشتغال شهرستان رشت به کمیته فنی استان خاطرنشان کرد: این امر در شهرستان غیرقابل توجیه بوده و نیازمند بررسی و تلاش مضاعف است.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان به برخی فرمانداران شهرستانها کارت زرد داده است، گفت: نباید در کارهای به صورت اتو کشیده عمل کنیم زیرا به مشکل برخواهیم خورد. اگر می‌خواهیم به رسالت کاری خود عمل کنیم باید در ایجاد اشتفال که از دغدعه‌های دولت است، کتهای خود را در بیاوریم و میدانی عمل کنیم.

فرماندار رشت در مورد بوم گری اذعان کرد: در بحث بوم گردی بخشداران تلاش مضاعف داشته باشند تا انتظار استان از شهرستان رشت محقق شود.

احمدی ویلاسازی را گرانسازی دانست و خاطر نشان کرد: ویلاسازی هیچ منفعتی برای شهرستان ندارد و فقط برای رشت افزایش زباله به همراه خواهد داشت.

وی در پایان متذکر شد: همه باید کمک کنیم تا گردشگری توسعه یابد و شاهد برنامه ریزی‌های خوبی هستیم که باید عملیاتی شوند.

Share