رییس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه

از نمازهای جمعه جنگ و فتنه ۸۸ را مدیریت کردیم | استقبال مردم از آیت‌الله فلاحتی قابل ستایش است

علی اکبری گفت: نماز جمعه امروز رشت هم قدردانی از امامان جمعه گذشته رشت و هم استقبال از نماینده جدید ولی فقیه در استان مردپرور گیلان و امام جمعه رشت یعنی آیت الله فلاحتی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های پیش از نماز جمعه رشت، با بیان اینکه در آستانه مبعث حضرت رسول (ص) هستیم، گفت: یکی از جلوه های با عظمت بعثت نماز جمعه است که با انقلاب اسلامی احیاء شد.

رییس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه سوره جمعه برای این نعمت پربرکت نازل شده است، افزود: در سوره جمعه با تسبیح خدا شروع می‌شود سپس به بحث بعثت و تزکیه امت و جریان یهود مطرح و در انتها سوره نیز به دعوت نمازجمعه می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی با بندگی شناخته می‌شود، اظهار داشت: نمازهای جماعت در مساجد پایه‌های شکلگیری شخصیت است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی با بیان اینکه نمازگزاران باید به صورت جمعی در نماز جمعه که دارای دعوت خصوصی است شرکت کنند، تصریح کرد: در کشور ما نزدیک بر ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود که این برکتی برای ماست.

حجت الاسلام علی اکبری گفت: در نماز جمعه به جای دو رکعت نماز، خطبه خوانده می‌شود و در این نماز دل‌ها به هم نزدیک می‌شود.

رییس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نمازگزاران جمعه در برابر کفار به شدت برخورد می‌کند و در مقابل همدیگر با نرمی برخورد می‌کنند، اظهار داشت: باید دل‌های مردم به نماز جمعه جلب شوند.

علی اکبری افزود: ستادهای نماز جمعه باید مردم را با برنامه‌های خود برای نماز جمعه جذب کنند همچنین مردم نیز همدیگر را برای نماز جمعه دعوت نمایند.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی نمازهای جمعه ما با شخصیت های بزرگی شناخته شد، گفت: ما از نمازهای جمعه جنگ و فتنه ۸۸ را مدیریت کردیم.

علی اکبری گفت: نماز جمعه امروز رشت هم قدردانی از امامان جمعه گذشته رشت و هم استقبال از نماینده جدید ولی فقیه در استان مردپرور گیلان و امام جمعه رشت یعنی آیت الله فلاحتی است.

رییس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه استقبال مردم گیلان از امام جمعه رشت را قابل ستایش دانست و افزود: آقای فلاحتی نامشان رسول است و از جانب رهبری در استان گیلان رسول هستند.

Share