سخنگوی شورای شهر رشت

از نصب چادرهای مسافرتی جلوگیری شود | مسافران در رشت هزینه نمی‌کنند

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت گفت: در ایام نوروز حدود ۴۰ تن نخاله ساختمانی به منظور پاکسازی سیمای شهری جمع آوری و به زمینی در مجاورت کارخانه کودآلی شهرداری هدایت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه شیرزاد با تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ مبعث اظهار کرد: در گذشته شاهد رها شدن نخاله های ساختمانی در گوشه و کنار شهر توسط برخی از شهروندان بودیم و این اقدام موجب بهم ریختگی سیمای شهری شده بود.
وی ادامه داد: اخیرا شهرداری رشت در اقدامی مناسب زمینی در مجاورت کارخانه کودآلی رشت مهیا و نسبت به انتقال این نخاله ها در آن اقدام کرده است.
شیرزاد با بیان اینکه رها شدن نخاله های ساختمانی در داخل شهر به لحاظ زیست محیطی و… اثرات نامطلوبی دارد تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدا مساله ای است که باید در سال ۹۷ مورد به طور ویژه به آن توجه و با مشخص کردن جامعه هدف و گسترش اقدامات آموزشی در جامعه نهادینه شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت به پاکسازی محلات در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: اجرای ۶۴ برنامه پاکسازی محلی به غیر از پاکسازیهای عمومی و روزانه از جمله اقداماتی است که به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز در رشت انجام شد و این اقدام رضایتمندی شهروندان را به همراه داشت.

وی به جمع آوری متکدیان و ساماندهی آنان اشاره و تصریح کرد: حضور این تعداد متکدی در شان شهری همچون رشت نیست و دستگاه های متولی باید نسبت به جمع آوری و ساماندهی آنان با مدیریت شهری همراهی کنند.
شیرزاد افزود: احداث سامانکده های جدید و تامین غذای گرم و مناسب برای این افراد مساله مهمی است که همراهی تمامی دستگاههای متولی شامل بهزیستی و…. را می طلبد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت با ابراز گلایه از نصب چادرهای مسافرتی در ایام نوروز در نقاط مختلف رشت گفت: این اقدام چهره شهر را بسیار نامناسب و موجب بروز مشکلات و سدمعبر برای شهروندان شده بود.
شیرزاد افزود: در بسیاری از شهرهای کشور از جمله اصفهان، مشهد و… به مسافرین اجازه نصب چادر مسافرتی نمی دهند و متاسفانه عدم توجه به این مهم در رشت موجب بروز مشکلات متعددی شده است.
وی با بیان اینکه مسافران در رشت هزینه نمی کنند تصریح کرد: در دیگر شهرهای کشور مسافران برای اسکان نیازمند پرداخت هزینه اقامتگاه در هتل، مسافرخانه و… هستند اما در رشت با توجه به اینکه از نصب چادرهای مسافرتی جلوگیری نمی شود آورده ای برای رشت به همراه ندارد.

Share