پس از استعفای شهرداران تهران و کرج

آیا شهردار رشت هم از سمت خود استعفا می‌دهد؟

پس از استعفای نجفی از شهرداری تهران و نصیری از شهرداری کرج، نصرتی قزوینی‌نژاد که سالهای نه چندان دور شهرداری شهرهای همسایه این دو کلانشهر یعنی قزوین را برعهده داشته نفر بعدی خواهد بود که از سمت خود استعفا میدهد؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از استعفای جنجالی محمدعلی نجفی شهردار تهران که یکبار توسط اعضای شورا رد و روز بعد پذیرفته شد، اصغر نصیری، شهردار کرج نیز از سمت خود استعفا داد تا یکی دیگر از کلانشهرهای کشور در حالی که هنوز یک سال از آغاز به کار شورای پنجم هم نگذشته، شهردار خود را از دست بدهد.

اگرچه نصیری با ۸ رای از ۱۳ رای اعضای شورا به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شده بود اما بررسی جلسات شورای شهر کرج حاکی از این است که طی این مدت اعضای شورا نسبت به عملکرد او انتقادات زیادی داشتند و سرانجام نیز فشارهای وارده از سوی اعضای شورا سبب شد او از سمت خود استعفا دهد.

انتصابات از میان افراد غیربومی، اتهام تلاش برای استخدام بستگان، خرید و فروش برخی مشاغل، پرداخت حقوق بدون ضابطه به برخی نیروهای انسانی، عدم حمایت از کارگران شهرداری، تحقق ۵۰ درصدی بودجه، معامله گری بر سر انتصابات، پاداش میلیونی شب عید و ناکامی در حوزه آسفالت تنها چند نمونه از دلایلی بود که طی ماههای اخیر سبب اختلاف شدید و حتی درگیری لفظی میای اعضای شورا و شهردار کرج شد.

اگرچه شرایط مدیریت شهری در رشت با تهران و کرج تفاوت زیادی دارد اما انتقادات وارده از سوی اعضای شورای شهر کرج به نصیری شهردار این شهر کم و بیش در خود شهر رشت نیز وجود داشته و دارد.

مسعود نصرتی قزوینی‌نژاد درحالی که از همان آغازین روزهای فعالیت شورای پنجم کار خود را در شهرداری رشت آغاز کرد که طی این مدت نتواسنته عملکرد قابل قبولی از خود به جای بگذارد. انتصابات خارج از چارت مصوب شهرداری و بعضا زن و شوهری، ناکامی آشکار در حوزه آسفالت، پرداخت پاداش میلیونی به مدیران آن هم درحالی که پروژه های عمرانی شهرداری ماه‌هاست که همگی متوقف شده اند، بی برنامگی در حوزه تفکیک زباله، سفرهای متعدد مدیر روابط عمومی شهرداری به خارج از کشور و ایرانگردی شهردار رشت، پرداخت مالی چندصد میلیونی و بی‌ضابطه به کانالهای تلگرامی و سایت‌های غیرمجاز، تحقق ۴۰ درصدی بودجه، برپایی نمایشگاهها و زیباسازی شهر به بدترین شکل ممکن در ایام نوروز تنها چند نمونه از انتقادات وارده به شهردار رشت بوده که رسانه ای نیز شده است.

حالا پس از استعفای نجفی از شهرداری تهران و نصیری از شهرداری کرج، نصرتی قزوینی‌نژاد که سالهای نه چندان دور شهرداری شهرهای همسایه این دو کلانشهر یعنی قزوین را برعهده داشته نفر بعدی خواهد بود که از سمت خود استعفا می‌دهد؟!

Share