معاون رئیس جمهوری مطرح کرد

آمادگی دولت برای ایجاد یک میلیون و ٣٣ هزار فرصت شغلی و کاهش فقر مطلق

محمدباقر نوبخت بیان کرد: خوشبختانه صد در صد پیش بینی لایحه ١٣٩۶ یعنی ٣٢٠ هزار میلیارد تومان تحقق یافته که ١٣ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت خود را برای ایجاد یک میلیون و ٣٣ هزار فرصت شغلی جدید و کاهش فقر مطلق در سال ١٣٩٧ آماده کرده است.

، محمدباقر نوبخت بیان کرد: خوشبختانه صد در صد پیش بینی لایحه ١٣٩۶ یعنی ٣٢٠ هزار میلیارد تومان تحقق یافته که ١٣ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: از این رقم، ٢۴٣ هزار میلیارد تومان در بخش هزینه ای با ١٧درصد رشد و عمرانی مبلغ ۴٢ هزار میلیارد تومان با ١٠درصد رشد نسبت به سال ١٣٩۵ را نشان می دهد.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: البته حدود ٢ هزار میلیارد تومان اعتبارات حوادث که ٨٠ درصد آن عمرانی است و هشت هزار و ٢٠٠میلیارد تومان نیز از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح آب های مرزی اعتبارات عمرانی سرمایه گذاری شده است.
به گفته نوبخت، این ارقام گویای بیش از ۵٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال ١٣٩۶ برای طرح های عمرانی است ضمن آنکه ١٧ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی به طرح های تولیدی بخش خصوصی پرداخت شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه حاصل این اقدامات را شامل سه محور اساسی و عمده عنوان و در تشریح محورها بیان کرد: استمرار نرخ تورم یک رقمی و رشد اقتصادی ۴.۷ درصدی بدون نفت در ٩ ماه سال گذشته (از فروردین تا آذرماه) نسبت به دوره مشابه سال ماقبل به دست آمده است.
وی ادامه داد: همچنین ٨١٩ هزار نفر به جمعیت شاغل در ٩ ماه سال گذشته (از فروردین تا آذرماه) نسبت به دوره مشابه سال ماقبل افزایش یافته است.
نوبخت در خاتمه سخنانش گفت: با این عملکرد دولت خود را با ٧٣ هزار و ۴٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ٩ بخش و ١٢ برنامه برای اشتغال یک میلیون و ٣٣ هزار فرصت شغلی جدید و کاهش فقر مطلق در سال ١٣٩٧ آماده کرده است.

Share