لاهوتی اعلام کرد:

آتش به جان حدود‌ ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های گیلان اُفتاد

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه طبق تخمین انجام شده بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ هکتار از جنگل های گیلان دچار حریق شده است، گفت: آتش‌سوزی در ۶۰ منطقه به صورت لکه ای رخ داد که هم اکنون مهار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی در آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان، گفت: شب گذشته باد بسیار گرمی در استان وزیدن گرفت که درجه حرارت به بالای ۳۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت و همچنین افزایش دو الی سه برابری مسافران در استان عمدتا در طبیعت و جنگل استراحت می کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بر این اساس کافی است فردی برای رفع امور شخصی آتش افروخته باشد و بدون توجه نسبت به خاموش کردن آن اقدام نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ شهرستان از ۱۶ شهرستان و به عبارتی ۶۰ منطقه به صورت لکه ای دچار حریق شده است، ادامه داد: در حال حاضر آتش سوزی در استان مهار شده است اما تخمین زده می شود که بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ هکتار از جنگل های استان دچار حریق شده و سوخته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه باید اذعان کرد که دستگاه های ذیربط و نیروهای مردمی همکاری خوبی داشتند تا مهار آتش سوزی به خوبی انجام شود، افزود: شخصا از نزدیک شاهد حضور نیروهای مسئول در این زمینه بودم از این رو باید اذعان کرد که اگر شب گذشته مدیریت خوبی صورت نمی گرفت، میزان خسارات افزایش می یافت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم کشورمان باید بدانند وقتی در جنگل وارد می شوند باید مولفه های ایمنی را رعایت کنند زیرا طبیعت به همه مردم تعلق دارد و این مهم باید به فرهنگ تبدیل شود تا دیگر شاهد بروز چنین خساراتی نباشیم.

Share