استاندار گیلان تأکید کرد:

ضرورت شکل گیری گردشگری سبز و پایداری گردشگری در گیلان

مصطفی سالاری در نشست با سرمایه گذاران احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان بر ضرورت شکل گیری گردشگری سبز و پایداری گردشگری در گیلان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان، مصطفی سالاری در نشست با سرمایه گذاران احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان که در محل دفتر کار استاندار گیلان برگزار شد، ارائه خدمات رفاهی به گردشگران در محورهای اصلی و فرعی به صورت متحدالشکل را ازجمله اهداف شکل گیری مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان برشمرد و اذعان داشت: این مراکز در مساحت کوچک، خدماتی نظیر سوختگیری و شستشوی خودرو، سرویس بهداشتی و غرفه هایی نظیر فروش محصولات محلی و صنایع دستی را به گردشگران در سراسر جاده های بین شهری و روستایی ارائه خواهد داد.

استاندار گیلان با بیان اینکه طبق بررسی های اولیه احداث این مراکز در محورهای اصلی با فاصله ۶ الی ۷ کیلومتری و در جاده های فرعی و روستایی با فاصله بیشتر شکل خواهد گرفت افزود: سیما و منظر این مراکز باید متناسب با معماری بومی و سنتی گیلان باشد.

وی خودکفا و درآمد زا بودن این مراکز را عامل مهم در پایدار ماندن آن دانست و تصریح کرد: هدف ما بر این است تا به گردشگری سبز وپایداری گردشگری در استان دست یابیم.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات سازمان نظام مهندسی جهت ارائه طرح متناسب برای احداث این مراکز خدماتی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با طراحی معماران متخصص و خوش ذوق شاهد شکل گیری مراکز خدماتی زیبا و سازگار با معماری بومی و محلی  استان باشیم.

سالاری با بیان اینکه ترجیح ما بر این است که این مراکز به صورت زنجیره ای مدیریت شوند افزود: در جهت تحقق این مهم می توان از شرکت های سرمایه گذاری توانمند که قابلیت احداث و اداره این مراکز خدماتی را داشته باشند بهره گرفت.

گفتنی است: در این نشست ۲ تن از سرمایه گذاران به ارائه طرح و پیشنهادات خود در جهت احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان پرداختند.

Share