رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

۸۰۰۰ نفر سال ۹۷ در استان گیلان و در حوزه صنعت صاحب شغل می‌شوند

دلق پوش با بیان اینکه ۷۳ درصد سهم استان گیلان از اعتبارات رفع موانع تولید جذب شد گفت: سال ۹۷ در حوزه صنعت برای ۸ هزار نفر در استان گیلان ایجاد اشتغال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه فرهنگ به‌عنوان اساسی‌ترین مقوله مهم در جامعه امروز است اظهار داشت: اگر در تمامی حوزه‌ها، فرهنگ به‌عنوان زیرساخت در نظر گرفته شود بدون شک رشد و پیشرفت زیادی را در جامعه حاصل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اصحاب رسانه را سفیران واقعی پیشرفت فرهنگ نام برد و با بیان اینکه اصحاب رسانه سفیران توسعه صنعت در استان گیلان هستند، افزود: با استفاده از ظرفیت و هم‌اندیشی رسانه می‌توان گیلان را در عرصه بین‌الملل مطرح کرد.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه گیلان استانی پرظرفیت در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و تجاری است، خاطرنشان کرد: هیچ استانی در سطح کشور مجموعه توانایی و ظرفیت‌های گیلان را در حوزه صنعت و تجارت ندارد.

 وی با اشاره به اینکه آگاهی و تعصب اصحاب رسانه به توسعه استان گیلان مثال‌زدنی و ستودنی است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و توانایی‌های مختلف استان گیلان در حوزه‌های صنعت و تجارت می‌توان استان را در خاورمیانه مطرح کرد.

دلق‌پوش ظرفیت‌های این استان را در حوزه تجارت گسترده دانست و با بیان اینکه با پرداختن اصولی به ظرفیت‌های استان گیلان می‌توان در اقتصاد کشور اثرگذار بود، گفت: بندر انزلی، بندر کاسپین و مناطق ویژه اقتصادی آستارا و لاهیجان‌ عمده مزیت‌های تجاری و اقتصادی برای استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان این استان را دروازه اروپا دانست و با تاکید بر اینکه گیلان بزرگ‌ترین مرز زمینی و خشکی شمال کشور را دارد، تصریح کرد: استان گیلان علاوه بر مرزهای زمینی از مرز دریایی و از ظرفیت منطقه آزاد انزلی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه عرصه بازار ۴۰۰ میلیون دلاری در همسایگی استان گیلان عاملی اثرگذار در رونق اقتصادی و صادرات محصولات تولیدی گیلان است، بیان کرد: استان گیلان به‌طور سالانه میزبان ۲۰ میلیون گردشگر است و این امر ظرفیتی عظیم برای استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه استان‌های دیگر می‌توانند به‌منظور صادرات محصولات خود از ظرفیت‌های ریلی و بندری گیلان بهره‌مند شود، خاطرنشان کرد: استان گیلان سرشار از ظرفیت و ثروت است که با برنامه‌ریزی می‌توان این ثروت را به اقتصاد تبدیل کرد.

 دلق‌پوش با اشاره به اینکه ثروت گیلان باید به دست مردم این استان برسد و مردم از ثروت‌های این استان بهره‌مند شوند افزود: سال ۹۶ نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی برای گیلان برنامه‌ریزی شده بود که استان توان افزایش این میزان را به دو برابر دارد.

وی از استقرار ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی، ۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی در استان گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه ۸۳ هزار نفر در این واحد‌ها و مراکز صنعتی مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: سال ۹۷ در استان گیلان در حوزه صنعت برای ۸ هزار نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان آمایش صنعتی را از سیاست‌های این سازمان نام برد و با تاکید بر اینکه در این راستا نیازمند همدلی تمامی افراد صاحب‌نظر و متخصص هستیم، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های گسترده باید در گیلان برای سرمایه‌گذارن فرش قرمز پهن کرد.

 دلق‌پوش ایجاد حاشیه در استان گیلان را گسترده دانست و با اشاره به اینکه این حاشیه‌ها در گیلان گاهی مواقع جای متن کار را اشغال می‌کنند تصریح کرد: همکاری و همدلی اصحاب رسانه مسئولان را در پیشبرد اهداف کمک می‌کند‌.

وی سرکشی و بازدید سرزده از واحد‌های صنعتی استان را در دستور کار این سازمان عنوان کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت مدیران و فرمانداران مشکلات تک تک واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان برطرف می‌شود و استان به جایگاه واقعی خود در عرصه صنعت دست‌ می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه برخی صنایع گیلان در گذشته از پیشتازان کشور بودند و متاسفانه در حال حاضر به تعطیلی کشیده شده‌اند، تصریح کرد: حوزه تولید از محورهای اصلی و دارای اولویت در استان گیلان است.

دلق‌پوش صنعت غذا، دارو، نساجی، فولاد و پوشاک را از ظرفیت‌های مهم و مطرح استان گیلان نام برد و با بیان اینکه این صنایع در گیلان ظرفیت تجاری شدن را دارند، گفت: شرکت “ایران برک” سال آینده ۱۰۰ هزار دست کت‌ و شلوار به ترکیه صادرات می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه صنعت نساجی در استان گیلان باید به بالاترین درجه خود همانند گذشته دست‌ پیدا کند افزود: مشکلات کارخانه‌های “چوکا” و “چوب گیلان” با برنامه‌ریزی و فعالیت مناسب برطرف می‌شود.

دلق پوش با اشاره به اینکه تاکنون ۷۳ درصد سهم استان گیلان در اعتبارات رفع موانع تولید جذب‌شده است، خاطرنشان کرد: استان گیلان در کارگروه رفع موانع تولید از نظر پرداخت تسهیلات رتبه نخست و از نظر مبلغ پرداختی رتبه ۶ کشور را دارد.

وی با بیان اینکه امسال به ۵۶۹ واحد تولیدی در استان گیلان تسهیلات پرداخت‌شده و این سازمان به‌منظور رفع معضلات حوزه‌های مختلف کارگروهایی با عنوان میز کار در حوزه صنعت، چای، واردات و صادرات را ایجاد کرده است گفت: استان گیلان در آینده‌ای نزدیک در حوزه صنعت سلولزی قطب کشور می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه سیاست این سازمان حمایت از تولیدات صادرات محور است، خاطرنشان کرد: صنعت فولاد در استان گیلان دارای ظرفیت و وضعیتی بسیار مطلوب است.

دلق‌پوش راه‌اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه را اقدامی اثرگذار در حوزه معرفی محصولات و تولیدات ایرانی عنوان کرد و گفت: سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حمایت از تولیدات صادرات محور و دانش‌بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه تولیدات صادرات محور گیلانی باید با استاندارد‌های معتبر به دنیا معرفی شود تا به تولیدات ایرانی و گیلانی افتخار کنیم، خاطرنشان کرد: با همکاری و تعامل همه‌جانبه در استان به درستی می‌توان گامی اساسی در حوزه اقتصاد برداشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برپایی نمایشگاه‌های بهاره در سطح استان خبر داد و با اشاره به اینکه این نمایشگاه در رشت ۳۲۰ غرفه دارد، افزود: طرح نظارت بر بازار شب عید با همکاری دستگاه‌های نظارتی تا ۱۵ فروردین در استان گیلان ادامه دارد.

Share