مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خبرداد

گیلان، جزو هفت استان پیشتاز کشور در حوزه ارتباطات رادیویی امداد و نجات

ولی پور تصریح کرد: گیلان بعنوان استان پیشتاز مجهز به سیستم ارتباط دیجیتال در سطح کشور است و تنها هفت استان کشور به این سامانه مجهز خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: تجهیزات ارتباطی و لجستیکی دو رکن و عامل عمده برای پاسخگویی به حوادث و سوانح به حساب می آیند. با توجه به نتایج بررسی و مطالعه انجام شده از وضع موجود جمعیت هلال احمر استان گیلان درشش ماه اول سال ۱۳۹۵ ،پوشش و فراگیری ارتباط رادیویی در سطح استان، تنها ۳۰ درصد وجود داشت که با طرح ریزی و هدف گذاری در قالب اجرای یک برنامه فوری و با مساعدت و مسئولین کشوری و استانی، با تهیه و تجهیز امکانات و ملزومات ارتباط رادیویی،حدود ۷۰ درصد استان گیلان تحت پوشش ارتباطات بی سیم قرار گرفت.

مهدی ولی پور افزود: ۳۰ در صد باقیمانده نیز با نصب دکل های تقویت کننده در دو نقطه از استان، پوشش ارتباط بیسیم جمعیت هلال احمر در سطح استان گیلان بصورت مستقل به ۱۰۰درصد خواهد رسید.

ولی پور با اشاره به عقد تفاهم نامه های همکاری، برای استفاده مشترک از ،دکل های تقویت کننده سازمانهای عضو کارگروه امداد و نجات افزود: اکنون تمامی سطح استان تحت پوشش ارتباط بی سیم قرار دارد.

وی تصریح کرد: گیلان بعنوان استان پیشتاز مجهز به سیستم ارتباط دیجیتال در سطح کشور است و تنها هفت استان کشور به این سامانه مجهز خواهند شد. امکان اتصال مستقیم به شبکه ارتباطی کشور، امکان برقراری شبکه اینترنتی از طریق این سامانه ارتباطی برای واحد های عملیاتی مستقر درمحل حادثه، امکان ضبط کلیه مکالمات واحدهای عملیاتی، ایجاد شبکه تلفن ثابت برروی بیسم، برخورداری از سیستم موقعیت یاب جهانی (جی پی اس) و باطری و منبع تغذیه مقاوم و بادوام در برابر سرما ،از ویژگیهای منحصر این تجهیزات بوده که در کیفیت و سرعت امدادرسانی نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان درپایان گفت:جمعیت هلال احمر گیلان دراجرای طرح ملی تسهیلات سفرهای نوروزی سال ۹۷ در ۴۰ پایگاه امداد و نجات و پست ایمنی و سلامت با تمام ظرفیت لجستیکی و عملیاتی خود به مسافرین نوروزی، خدمات رایگان ارایه خواهد نمود.

Share