قلبی که برای زلزله‌زدگان کرمانشاه می‌تپد

گزارشی از عیادت نمایندگان سازمان داوطلبان هلال‌احمر با ملکه رنجبر

ملکه رنجبر؛ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نفع آسیب‌دیدگان حادثه‌ها فعال بودم. من به رابطه با مردم و جمعیت هلال‌احمر وابسته‌ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گزارشی از عیادت نمایندگان سازمان داوطلبان هلال‌احمر با ملکه رنجبر در روزنامه شهروند منتشر شده است.

اهالی دنیای هنر، او را خوب می‌شناسند، بازیگری را از ۶سالگی شروع کرده، حالا کارنامه هنری‌اش به ٨٠سال می‌رسد، اما کارنامه زندگی او تنها در قاب تصویر، تفسیر نمی‌شود. یک فعال اجتماعی به تمام معنا؛ هلال‌احمری‌ها او را خوب می‌شناسند؛ عضو همیشگی «هلال». در زمان زلزله بم ١۵روز در سرما در میدان ولیعصر ایستاد و به جمع‌آوری کمک‌های مردمی پرداخت. همیشه در کارهای خیر برای کمک به کودکان بی‌سرپرست و فقرا داوطلب بود و مشتاقانه برای حضور در مراسم‌ خیریه پیش‌قدم. یک‌بار هم برای یک زندانی محکوم به اعدام از خانواده مقتول رضایت گرفت. «ملکه رنجبر» در یک گفت‌وگو در معرفی خود می‌گوید: من سال‌هاست عضو هلال‌احمر هستم. اتفاقا پس از هر بیماری اعضای هلال‌احمر از همه زودتر به عیادتم آمدند. همیشه از حضور در کارهای خیر استقبال کرده‌ام و این علاقه را از پدر و مادرم به ارث برده و آموخته‌ام».

عیادت نمایندگان سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با ملکه رنجبر

ملکه رنجبر این روزها هم گرفتار بیماری است. نمایندگان سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به پاس قدردانی به دیدار ملکه رنجبر رفتند. بازیگر پیشکسوت تلویزیون تئاتر و سینما با اشاره به این‌که به علت بیماری نتوانسته است برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه قدمی بردارد و کنارآمدن با این موضوع برایش دشوار است، گفت: من همیشه در کنار داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نفع آسیب‌دیدگان حادثه‌ها فعال بودم و به رابطه با مردم و جمعیت هلال‌احمر وابسته‌ام.

فعالیت در زلزله بم

ملکه رنجبر با اشاره به وضعیت جسمانی خود، گفت: چند روزی است که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بوده و به درمان ادامه می‌دهم و افزود: بعد از ٧٠‌سال تلاش در عرصه بازیگری کسی متاسفانه از من یاد نمی‌کند ولی امروز بسیار خوشحالم که جمعیت هلال‌احمر مرا تنها نگذاشت و از شما و همکاران‌تان سپاسگزارم. وی توضیح داد: من از سن ١۴سالگی، همیشه بخشی از درآمدم از ایفای نقش در تئاتر را به نیازمندان و افراد محتاج اختصاص می‌دادم و در زمان وقوع زلزله بم نیز، به مدت دوهفته در محل پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی هلال‌احمر حاضر شده و با تشویق مردم به یاری‌رسانی زلزله‌زدگان پرداختم. همچنین سفر به بم و دیدن کودکان و مردم مصیبت‌زده من را متاثر کرد و تصمیم گرفتم چند روزی برای خدمت‌رسانی و تهیه نیاز این مردم در بم بمانم.

خرسندی از حضور در هلال‌احمر

رنجبر ادامه داد: از این‌که در هلال‌احمر فعالیت خیرخواهانه انجام داده‌ام، هرگز پشیمان نبوده و بسیار خوشحالم که در این سازمان همکاری داشته‌ام اما حالا معذوریت‌های سالمندی و یک‌سری کسالت‌ها که با افزایش سن به وجود آمده، من را یک مقدار از فضای ارتباط با مردم و حضور در جامعه دور کرده و خود این موضوع در من ایجاد احساس ناراحتی کرده که این‌بار نتوانسته‌ام برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه قدمی بردارم، اما قلبم برای زلزله‌زدگان کرمانشاه می‌تپد. فریبرز ایروانی فرزند این هنرمند داوطلب نیز گفت: ملکه رنجبر در سال‌های اخیر فعالیت‌های اجتماعی بسیاری داشت و در زمینه کارهای خیر جمعیت هلال‌احمر نیز حضور پیدا می‌کرد. همچنین مهندس حبیب درگاهی، سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز در پیامی ضمن تقدیر و آرزوی بهبودی این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد که بانو رنجبر داوطلب فعال جمعیت هلال‌احمر است که دعا می‌کنیم هرچه زودتر بهبودی و سلامتی‌شان را بازیابند. این پیام از سوی نمایندگان سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به این هنرمند ابلاغ شد.

Share