استاندار گیلان در پیام نوروزی اعلام کرد

کشاورزی، گردشگری و تجارت محور توسعه‌ی استان در سال ۱۳۹۷

در سال ۱۳۹۷ ما محورهای توسعه‌ی استان را در بحث کسب و کار و کارآفرینی به ترتیب عرصه های کشاورزی، گردشگری و تجارت تعریف کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در پیام نوروزی سال ۱۳۹۷ هجری شمسی ضمن عرض تبریک به مردم شریف گیلان به مناسبت آغاز سال جدید گفت: محورهای توسعه‌ی استان در سال ۱۳۹۷ را در بحث کسب و کار و کارآفرینی به ترتیب عرصه های کشاورزی، گردشگری و تجارت تعریف کردیم.

متن کامل پیام نوروزی دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک هم استانی های عزیزم، گیلانیان گرانقدر عرض سلام دارم و فرارسیدن سال نو و عید سعید باستانی را تبریک عرض می کنم.

در سالی که گذشت ما قطعاً توفیقات و عدم توفیقاتی داشتیم و می توان گفت که در بخش توفیقات الحمدلله وضعیت بهتری داشتیم و در حوزه ها‌ی فرهنگ و ادب، فضای اقتصادی و کسب و کار و عمران با تلاش همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و دست اندرکاران و با پشتیبانی همه‌ی مردم گامهای موثری برداشته شد که به عنوان مثال در فضای کسب و کار بین ۳۱ استان کشور در فصل های پاییز و زمستان، استان گیلان با تلاش همگانی، مقام اول را کسب کرد؛ گرچه می توانم بگویم که ما با این حال نباید متوقف شویم و با یک وضعیت مطلوب فاصله داریم.

ما باید بتوانیم وضعیت فضای کسب و کار و کارآفرینی برای ایجاد اشتغال بیشتر را بسیار بهتر از آن چیزی که هست انجام دهیم و حتماً این نیازمند یک فضای احترام متقابل بین همه‌ی ذینفعان جامعه، مردم، دست اندرکاران، فعالان اقتصادی و اجتماعی و به طور کلی یک خرد جمعی است و در این مسیر در سال ۱۳۹۷ گام برخواهیم داشت.

در سال ۱۳۹۷ ما محورهای توسعه‌ی استان را در بحث کسب و کار و کارآفرینی به ترتیب عرصه های کشاورزی، گردشگری و تجارت تعریف کردیم و معتقدیم این ۳ عرصه به یکدیگر می‌توانند کمک کنند و با ایجاد یک فضای مطلوب، آرام و احترام متقابل برای مردم و فعالان که نیاز و وظیفه‌ی همه‌ی ما است؛ اثرات مطلوبی برجای خواهند گذاشت و اشتغال آفرینی قابل توجهی را با برنامه هایی که تدوین کردیم شاهد خواهیم بود.

انشاا… با خرد جمعی و کمک گرفتن از مردم و بخش خصوصی که در جلسات کمیته های ۴۸ گانه اتفاق افتاده حتماً تحول اساسی و گام‌های بلندی را با پشتیبانی مردم برخواهیم داشت و فضای کسب و کار استان را بهبود خواهیم بخشید و یک تحولی را که مردم در عرصه‌ی اشتغالزایی ببینند و حس کنند را رقم خواهیم زد.

گیلان مبتنی بر فرهنگ و تمدن مردم، منابع انسانی غنی و قوی، منابع طبیعی خدادادی و بی نظیر و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی است و این ظرفیت را دارد که انشاا… سال آینده با گره زدن به استعدادها و کنارهم قراردادن آنها گام اساسی را در تحول استان برداریم و آنچه را که از حیث مطالعات، کارشناسی و برگزاری نشست‌ها نیاز بوده و باید انجام می گرفته، در نیمه‌ی دوم سال ۱۳۹۶ انجام دادیم و عملیاتی کردن آنها به حول قوه‌ی الهی با کمک مردم و تلاش همه‌ی دست اندرکاران اتفاق خواهد افتاد.

سالی سراسر توفیق، عزت و سربلندی برای یکایک مردم از خداوند متعال مسئلت دارم.

Share