رحیم پور ازغدی:

چند احمق با حجاب مخالفت کردند | مدیران فاسد و بی‌عرضه باید عزل شوند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشور ما به جای پرداختن به مسائل بزرگ مسائل کوچک بزرگ می شود و چند فرد احمق و بی هویت به دنبال مخالفت با حجاب بر می آیند و یا در خیابان ها دست به اغتشاش می زنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردم توقع معجزه و حل مشکلات به صورت یک شبه را ندارند اما تبعیض و فساد را تحمل نمی‌کنند.

حسن رحیم پور ازغدی پنجشنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب عدالت و تبیین دیدگاه های رهبری در حوزه عدالت خواهی اظهارکرد: طبق فرمایشات حضرت زهرا(س) در جامعه ای که مردم حقوق یکدیگر را رعایت نمی کنند از هم دور هستند و اگر این مهم رعایت شود عدالت در جامعه برپا می‌شود.

وی افزود: در اجرای عدالت ابتدا باید حاکمان خودشان پاک باشند و در مرحله بعد در مدیریت ها عدالت را رعایت کنند. باید توجه داشت مردم نیز در این حوزه نقش دارند و باید وظایف خود را انجام دهند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: عذرخواهی رهبرمعظم انقلاب از مردم به دلیل ضعف در عدالت کشور موضوع بسیار مهمی است زیرا ایشان همچنان انقلابی بوده و مدافع حقوق مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان کشور بعد از انقلاب عوض شده و دچار فساد اقتصادی شدند و عده ای نیز از ابتدا به دنبال منافع خود بودند.

رحیم پور بیان کرد: پس از انقلاب کشور پیشرفت های خوبی داشته اما در موضوع عدالت دچار مشکلاتی هستیم. البته این سخن به معنای عدم اجرای عدالت در جامعه نیست و بسیاری از افراد فقیر ثروتمند شدند و بسیاری از مسئولان کشور در گذشته جزو طبقات محروم بودند.

وی بیان کرد: بخش مهمی از عدالت در کشور اجرایی شد اما وقتی اقدامات را با شعارهای اول انقلاب مقایسه می کنیم کار سخت می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما هیچگاه نمی توانیم به عدالت مطلق برسیم اما باید در مسیر تحقق این مهم تلاش کنیم. مشکل ما در این حوزه این است که برخی نهادها در سه قوه و سازمان های کشور آنگونه که در قانون اساسی آمده عملکرد خوبی نداشته اند.

رحیم پور تاکید کرد: در برخی رده های مدیریتی کشور خصوصا آن جاهایی که پول وجود دارد مفاسد اقتصادی چند هزار میلیاردی رخ داده که برای جلوگیری از وقوع این اختلاس ها در آینده باید عده ای از مدیریت کنار گذاشته شوند.

وی تاکید کرد: مدیران فاسد یا بی عرضه که نتوانسته اند جلوی فساد را بگیرند باید عزل و پاسخگوی عملکرد خود باشند. در شرایطی که مهندسان جوان کشور برای اشتغال نمی توانند تسهیلات بانکی بگیرند چگونه است عده ای بدون سند چندهزار میلیارد تومان وام می گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشور ما به جای پرداختن به مسائل بزرگ مسائل کوچک بزرگ می شود و چند فرد احمق و بی هویت به دنبال مخالفت با حجاب بر می آیند و یا در خیابان ها دست به اغتشاش می زنند.

رحیم پور تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مناسبات جهانی را برهم زده و نقش آفرینی مهمی در دنیا دارد و حالا چگونه است چند بازیگر مقابل هنجارهای این کشور می ایستند و نقش اپوزیسیون به خود می گیرند.

وی تصریح کرد: برخی روشنفکران که به مسئولان مشاوره می دهند می گویند عدالت موضوعی سنتی است و موجب توسعه و پیشرفت نمی شود که رهبری بارها گفته اند ما پیشرفت بدون عدالت را نمی خواهیم. برخی سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب را بدون ذکر گوینده مطرح می کنند و نام افراطی گری بر آن می گذارند که این افراد بازی خورده دشمن هستند.

رحیم پور بیان کرد: با برخورد گزینشی با موضوعات سیاسی و اقتصادی عدالت برقرار نمی شود و مردم باید احساس کنند در همه ادارات حقوق همه به صورت برابر رعایت می شود.

وی تاکید کرد: در حکومت حضرت علی(ع) نیز دزدی و رشوه بوده اما وقتی ایشان مطلع می شدند شدید ترین برخوردها انجام می شد و هیچ رابطه ای در این میان معنا نداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدیران سالم و کاربلد در کشور کم نداریم و اگر این افردا نبودند با این همه توطئه داخلی و خارجی سرنگون شده بودیم.

وی بیان کرد: نظام ما به پشتوانه مردم روز به روز قوی تر می شود و به اعتراف مسئولان آمریکایی به یکی از قدرت های مهم جهان تبدیل شده ایم و حیف است این حکومت با چند اختلاس و دزدی دچار مشکل شود.

رحیم پور تصریح کرد: مردم توقع معجره و حل مشکلات به صورت یک شبه را ندارند اما تبعیض و فساد را تحمل نمی کنند.

Share