عضو سابق شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا

پیاده راه فرهنگی در شورای ترافیک مصوب شد|با یک طرف کردن خیابان‌ها نمی‌شود معضل ترافیک را حل کرد

کارگرنیا گفت: با محدود کردن مردم و یک طرف کردن خیابان‌ها نمیشود معضل ترافیک را حل کرد باید به تکمیل پژوه فکر می‌شد و اقدامات مناسبی در این مسیر برای اجرای کامل طرح خط ویژه صورت می‌گرفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین واثق کارگرنیا عضو سابق شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه پیاده راه فرهنگی مصوبه شورای ترافیک استان گیلان را داشت اظهار کرد: شورای چهارم شهر رشت بودجه ای را برای سنگ فرش کردن برخی از مسیر ها مثل خواهر امام، پیربازار و ساغریسازان را به مبلغ ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته بود و به شهرداری رشت ابلاغ کرد.

کارگرنیا افزود: بحث بستن شدن مسیرها از سال ۹۰ با اجرای طرح در علم الهدی آغاز شد که این طرح در راستای بازآفرینی شهری در شورای ترافیک استان با حضور استاندار وقت، فرمانده پلیس راهور و شهردار و بقیه اعضا مصوب شده بود.

وی ادامه داد: شهردار وقت شهر رشت با داشتن چنین مصوبه ای طرح پیاده راه فرهنگی را آغاز کرد و بالغ بر ۱۴ میلیارد در این پروژه هزینه نمود.

کارگرنیا با بیان اینکه این طرح بدون توجه به زیر ساختهای موجود اجرا شد، اذعان کرد: در جلسات متعددی که کسبه ها نیز در آن حضور داشتند قرار بر این شده بود که کاستی هایی مانند بازگشایی مسیرهای دیگر و ایجاد پارکینگ برای رفاه حال کسبه و مردم احداث شود که متاسفانه ازسوی شهردار و عوامل شهرداری در حد یک قول باقی ماند.

خط ویژه اتوبوس در شورای شهر رشت مصوب شد

عضو شورای چهارم رشت در مورد بی آرتی شهر رشت نیز گفت: بی آرتی در شهر مستلزم بودن امکانات مناسب در شهر بود و آنچه توسط شهرداری رشت اجرا شده بود خط ویژه اتوبوس بود.

کارگرنیا افزود: لایحه خط ویژه اتوبوس در شورای چهارم و در کمیسیون های مختلف مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت و برای اجرای آن ردیف بودجه قرارگرفت و مصوبه شورا داشت. اما از انتقاداتی که همیشه به شهردار وقت شورای چهارم داشتم عجول بودن ایشان در اجرای پروژه‌ها و افتتاح آنها بود.

وی با بیان اینکه در لایحه خط ویژه اتوبوس قرار بود مشکلات کسبه و تامین پارکینگ و ساماندهی پارک حاشیه اجرا شود، گفت: وجود اتوبوس‌های مناسب و تندرو که در زمان کوتاه در مکان مورد نظر حاضر شود از الزامات بود که متاسفانه نادیده گرفته شد.

با یک طرف کردن خیابان‌ها نمیشود معضل ترافیک را حل کرد

عضو شورای چهارم شهر رشت در ادامه گفتگو با دیارمیرزا تصریح کرد: با اجرای سریع خط ویژه اتوبوس و نبود امکانات مناسب نه تنها باعث رفاه مردم نشد بلکه برای آنها دردسرساز نیز شد و حتی شاهد چند فوتی در این مسیر بودیم.

وی با اشاره به اینکه وجود اتوبوس در مسیر خیابان امام خمینی به نفع مردم بخصوص اقشار کم درآمد است، یادآور شد: متاسفانه شاهد این هستیم که شورای پنجم نرده های خط ویژه اتوبوس را شبانه برداشتند به نظر بنده پاک کردن صورت مسئله به نفع مردم نیست.

کارگرنیا ادامه داد: سالها شاهد ترافیک در چهارراه قدس و میکاییل و امام خمینی بودیم اما از زمان اجرای خط ویژه این ترافیک کاهش یافت.

عضو سابق شورای شهر رشت گفت: با محدود کردن مردم و یک طرف کردن خیابان‌ها نمیشود معضل ترافیک را حل کرد باید به تکمیل پژوه فکر می‌شد و اقدامات مناسبی در این مسیر برای اجرای کامل طرح خط ویژه صورت می‌گرفت.

کارگرنیا ادامه داد:نمونه یک طرفه کردن خیابان را در شهر دارم و آن هم خیابان تختی است که در هجم بالای ترافیک دوبله پارک دوطرف خیابان و نیز تردد دو ماشین در کنار هم باز هم همان داستان را شاهد هستیم و هیج تغییری در کاهش ترافیک نداریم.

وی ادامه داد: بسیاری از کسبه در این مسیر متضرر شدند و نباید در شهر طوری عمل شود که اینگونه ضررها در جاهای دیگر نیز اتفاق بیفتد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share