معاون توسعه رسانه ملی:

پوشش دیجیتال استان گیلان ۱۵ درصد افزایش یافت | گیلان نیازمند ۶ هزار فرستنده است

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما با بیان اینکه پروژه‌های انجام شده توسط صدا و سیمای مرکز گیلان ۴۸ میلیارد تومان هزینه داشته است گفت: از دولت می‌خواهیم تا بودجه عمرانی سازمان صدا و سیما را به طور کامل تخصیص دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، رضا علیدادی در آیین افتتاح پروژه‌های فنی صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت اظهار داشت: ساختمان جدید صدا و سیما بنا بود تا در سال آینده افتتاح شد اما با تلاش شبانه‌روزی و حمایت همه‌جانبه در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما میانگین پوشش دیجیتال در سراسر کشور را ۹۱ درصد دانست و عنوان داشت: در حال حاضر پوشش دیجیتال استان گیلان از ۸۶ درصد به ۹۵ درصد رسیده است.

علیدادی با اشاره به افتتاح ۲۰۷ پروژه فنی توسط صدا و سیمای مرکز گیلان خاطرنشان کرد: را‌ه‌اندازی فرستنده ۶ کیلو‌واتی در زیبا کنار یکی از این اقدامات است که این فرستنده از نوع فرستنده‌های ۲+۱ بوده و در جهان کم نظیر است.

وی با اعلام اینکه پوشش دیجیتال در استان گیلان ۱۵ درصد افزایش داشته است، ابراز داشت: حمایت‌های دولت از سازمان صدا وسیما سبب فعالیت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان شده و از خروج دانشمندان جوان ایرانی از کشور جلوگیری می‌کند‌.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما با اعلام اینکه استان گیلان برای پوشش ۹۹ درصدی دیجیتال در سطح استان باید ۶ هزار فرستنده داشته باشد اعلام کرد: استان گیلان در حال حاضر دارای ۲ هزار فرستنده است.

علیدادی با اشاره به مشکلات و فرسودگی‌هایی که دکل‌های موجود در کیاشهر در گذشته داشتند اظهار داشت: در حال حاضر جاده قزوین به رشت به‌طور کامل تحت پوشش رادیویی قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه پروژه‌های انجام شده توسط صدا و سیمای مرکز گیلان ۴۸ میلیارد تومان هزینه داشته است عنوان داشت: از دولت می‌خواهیم تا بودجه عمرانی سازمان صدا و سیما را به طور کامل تخصیص دهد.

Share