نماینده انزلی

ورود ۶۰۰هزار تُن رسوب به تالاب انزلی | تله‌های رسوب گیر افزایش یابد

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود ۶۰۰ هزار تُن رسوب به تالاب و جذب ۳۰۰ هزارتُنی آن به وسیله تله های رسوب گیر خواستار افزایش تعداد این تله ها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از مهر، حسن خسته بند در جلسه احیای تالاب انزلی و برنامه ریزی گردشگری ساحلی و دریایی که در مهمانسرای محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: دو مسیری که به تالاب انزلی سرازیر می شوند دارای بیشترین رسوب هستند.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: چندین رودخانه از مسیرهای پسیخان و نرگستان به این دو مسیر منتهی به تالاب وجود دارد که در تله های رسوب گیر آنها به ترتیب ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تُن رسوب جذب می شود.

وی با بیان اینکه از ۶۰۰ هزار تُن رسوب ورودی به تالاب ۳۰۰ هزار تُن از طریق این تله ها جذب می شود، گفت: این تله های رسوب گیر نیاز به تخلیه دارد و برای احیای تالاب لازم است تا تله های دیگری نیز ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تالاب انزلی در گذشته عمقی بیش از هفت متر داشته و که امروز متاسفانه شاهد کاهش چشمگیر آن هستیم، خاطرنشان کرد: در بودجه ای که از سوی مجلس تصویب می شود اعتباراتی برای تالاب های کشور از جمله تالاب انزلی در نظر گرفته شده اشت البته در این زمینه می توانیم از سازمان های جهانی نیز کمک بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: تالاب انزلی سرمایه ای با ارزش برای این شهرستان محسوب می شود که باید از آن درآمدزایی صورت گرفته تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

 وی با تأکید بر لزوم جذب مشارکت های مردمی در این زمینه، افزود: باید امکانات را در اختیار مردم قرار دهیم و برای آنها ایجاد انگیزه کنیم.

Share