استاندار گیلان در نشست با مدیران رسانه‌ها

هیچ صاحب منصبی معصوم نیست | حساسیت‌های بی‌جایی در به کارگیری جوانان وجود دارد

سالاری گفت: بی تردید هیچ صاحب منصبی معصوم نیست و کسی نمی تواند ادعا کند مصون از خطا و اشتباه است لذا باید فضایی ایجاد کنیم تا همه بتوانند به خوبی نقد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری در این نشست که عصر امروز برگزار شد، گفت: هر چه فضا امن تر و لطیف تر باشد، سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاری در یک منطقه علاقمندی نشان می دهند.

وی با اشاره به مواهب الهی گیلان از قبیل موقعیت جغرافیایی، جنگل و دریا تصریح کرد: خداوند همه چیز را در حد اعلا به استان گیلان داده و اگر با وجود این همه پتانسیل همه با هم بیندیشیم و کمک کنیم، هیچ کس نباید دغدغه معیشت داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم به غیر از حرف راست، چیزی از من نخواهند شنید، گفت: کم صبر و حوصله نیستم و تا جایی که می توانم با صبر و حوصله تحمل می کنم اما جاهایی که خیلی بی انصافی و عربده کشی بی جهت می شود و این موضوع به ضرر مردم است، نه به واسطه شخصی و یا گروهی خاص، آنجاست که صدایم را بلند می کنم.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه حرف زدنم برای خودم هم مخاطرات و آسیب هایی دارد، افزود: ما نیامدیم تا در معرض خطر و آسیب نباشیم و این رفتارها ناهمگنی و نابسامانی بدنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد جناحی ندارم و به خرد جمعی و هم اندیشی از همه گروه ها و تفکرات اعتقاد دارم اما کارهای جناحی، سیاسی و انتقام گیری موجب کارشکنی در کارها می شود.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش گفت: باورم این است که اصحاب رسانه می توانند به پیشرفت جامعه کمک کنند و شما می توانید مهمترین عامل امر به معروف و نهی از منکر باشید؛ اگر در جامعه حق نقد، تذکر و پیشنهاد محدود شد، آن جامعه دارای ایرادات عمده ای خواهد بود.

دکتر سالاری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید حامی اصحاب رسانه است، گفت: رسانه ها در نقد دولت و دستگاه های اجرایی مشکلی ندارند و مخاطره ای متوجه آنها نیست؛ دولت برای فراهم کردن زیر ساخت ها اهتمام داشته و در مواجهه با انتقادات به ویژه رئیس حمهوری، فضا را باز کرده اند و آنها حتی در مواقعی از انتقاد هم فراتر رفته اند اما با این حال، مورد پذیرش قرار گرفته اند.

وی ابراز امیدواری کرد که همه تحمل انتقادات را داشته باشند چرا که هیچ صاحب منصبی معصوم نیست و کسی نمی تواند ادعا کند که مصون از اشتباه است.

استاندار گیلان اضافه کرد: البته رسانه ها در نقد باید در ارائه آمار دقیق و در جاهایی که موضوع با اعتبار و حیثیت اشخاص مرتبط است، دقت داشته باشند که نقدشان صحیح باشد.

دکتر سالاری همچنین بر لزوم پاسخگویی دستگاه های اجرایی به رسانه ها تاکید و بیان کرد: امیدواریم اگر ایرادی در این مبحث وجود دارد، بتوانیم آن را رفع کنیم و دستگاه ها پاسخگوی رسانه ها باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در انتصابات موانع زیادی هست، گفت: اگر مخالفت ها با انتصابات به حق باشد ، گوش می دهیم و به آنهایی که مبتنی بر استدلال نباشد، اهمیت نمی دهیم.

استاندار گیلان گفت: انتصاب جوانان و بانوان را با اعتقاد به این رویکرد شروع کردیم و به جد ادامه می دهیم و بزودی افراد دیگری از این انتصابات معرفی می شوند.

** تشکیل کمیته های ۴۸ گانه برای توسعه استان

دکتر سالاری با اشاره به تشکیل کمیته های ۴۸ گانه و شروع کار بیشتر آنها گفت: محورهای توسعه گیلان و راهکارهای آن بسیار شفاف است که از ۱۰ سال قبل اتفاقاتی در استان افتاده و بایستی آنهایی که خوب بوده، تقویت و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی در استان افزود: در کمیته های ۴۸ گانه، حدود ۱۵ کمیته مربوط به دو نوع محصول خاص کشاورزی است که جمعیت زیادی از آنها متکی به این بخش است؛ برای برنج، چای، زیتون و فندق کمیته جداگانه تعریف شده است.

استاندار گیلان گردشگری را استعداد ذاتی استان گیلان خواند و گفت: ما نمی توانیم به روی افراد درها را ببندیم که به گیلان نیایند زیرا جذابیت ها به صورت طبیعی در این استان وجود دارد اما باید برای حفظ محیط زیست برنامه داشته باشیم.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: مردم برای گردشگری به این استان می آیند و اگر جهت دهی کنیم، موجب اشتغال زایی و درآمدزایی برای مردم می شود و اگر برنامه ریزی نداشته باشیم، گردشگران محیط زیست و جنگل های ما را تخریب می کنند و عوارض اجتماعی و زیست محیطی آن قابل جمع کردن نیست.

وی از انتصاب مشاور عالی در حوزه گردشگری طی روزهای آینده خبر داد و ادامه داد: این مشاور عالی در سطح معاون استاندار و عهده دار هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در حوزه گردشگری خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان افزود: گردشگری فقط منحصر به میراث فرهنگی نیست و مرتبط با دستگاه های مختلف است همچنان که بوم گردی را به بنیاد مسکن دادیم که انجام دهد و در بخش های مختلف، گردشگری را به صورت یک زنجیره کامل می بینیم.

دکتر سالاری یادآور شد: بوم گردی فقط در محدوده طرح هادی روستایی زیر نظر بنیاد مسکن انجام می شود؛ چه فرد تسهیلاتی را برای احداث بوم گردی دریافت کند و چه دریافت نکند البته گردشگری نباید فقط محدود به بوم گردی باشد؛ در حوزه تالاب و جنگل نیز می توانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما، حفاظت محیط زیست است که اگر عملکرد صحیحی داشته باشیم، محیط زیست هم حفظ خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از نظرات کارشناسی بخش های خصوصی گفت: در مبحثی همچون تجارت به شدت عقب نشینی کردیم اگرچه در حال حاضر روابط مان با کشورهای همسود (CIS) رو به بهبود است.

** گیلان رتبه اول از نظر پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور

دکتر سالاری گفت: با دهیاران و شوراها برای تبیین برنامه ها جلساتی داشتیم و در عین حال برای برنامه ریزی و تصمیم گیری ها از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده کردیم.

وی با یادآوری سابقه تجارت در گیلان گفت: در حوزه بازرگانی استعداد داریم اما به شدت در حال حاضر، در این مقوله عقب نشینی کرده ایم، جلسات متعددی برای صنایعی که تعطیل شده یا در حال تعطیلی هستند، برگزار کرده ایم.

استاندار گیلان به همکاری بانک ها و دستگاه های اجرایی برای رونق تولید نیز اشاره و بیان کرد: گیلان بین ۳۱ استان کشور از نظر پرداخت تسهیلات، مقام اول را دارد و بانک ها و دستگاه های اجرایی در این زمینه خوب کار کرده اند.

دکتر سالاری با اشاره به موانع همکاری بانک ها به طرح این سوال پرداخت که: چرا باید کاری کنیم مدیر جرأت انجام کار را از دست بدهد در حالی که وظیفه همه ما این است که فضای استان را برای ورود سرمایه گذار لطیف تر کنیم؟ چرا استان را بدنام کنیم؟ چرا در استان رعب و وحشت ایجاد کنیم که حتی سرمایه گذاری که با پول خودش می خواهد کار کند، ورود نکند؟

وی ادامه داد: باید به بخش خصوصی اطمینان بدهیم تا آبرو و حیثیت خود را در خطر نبیند و اگر هم مدیری خواست مجوز یا پروانه بدهد، آبروی خودش را در خطر نبیند و در صورتی که جایی هم ایرادی یا فسادی بود، نه با جنجال و عربده کشی، بلکه با آرامش چاره جویی و رفع کنیم.

استاندار گیلان افزود: اگر مدیری اشتباه کرد چه سهوی یا عمدی، هر کدام راه خود را دارد؛ لازم است همه آنانی که گیلان را دوست دارند، آنهایی که دل با سیاست های دولت دارند و آنانی که رویکردهای دولت را قبول ندارند؛ توسعه استان را شروع کنیم و این مهم را محلی برای تسویه حساب های سیاسی قرار ندهیم.

دکتر سالاری گفت: نباید از امکانات دولتی و عمومی برای انتقام بهره بگیریم، نمی توانیم به نظر مردم هیچ اهمیتی ندهیم و منطبق با نظر شخصی کاری انجام دهیم زیرا همه ضرر می کنند.

وی خاطرنشان کرد: رقابت سیاسی، آدابی دارد و وجود گروه های مختلف اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال گرا زمینه ساز شکل گیری تضارب آراست اما اگر از مسیر درست منحرف شویم، اتفاق خوبی نیست.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه زیر ساخت های خوبی در استان فراهم شده و یا در حال فراهم شدن است، گفت: در حال حاضر ریل گذاری راه آهن تمام شده و مسائل جزئی آن باقی مانده؛ توجه داشته باشیم که این خط ریلی، فرصت بی نظیری برای گردشگری و تجارت استان است.

Share