استاندار گیلان:

هیچ استانی مانند گیلان ظرفیت توسعه اشتغال را ندارد

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان باید در راستای دانشگاه نسل سوم آموزش‌های خود را در مسیر اشتغال‌زایی و کارآفرینی سوق دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس آموزش عالی در استان گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: برنامه‌وبودجه مصوب دولت در مجلس نیازمند برنامه‌ریزی درست و حمایت آن در توسعه و اشتغال است.

وی با بیان اینکه هیچ استانی همچون گیلان ظرفیت توسعه اشتغال را ندارد، افزود: هیچ عامل بیرونی از جمله تحریم نمی‌تواند به کشاورزی و گردشگری استان ضربه بزند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه منابع داخلی برای توسعه و ایجاد اشتغال کافی است، گفت: اگر منابع خارجی باشد یقیناً از آن استفاده می‌کنیم اما اگر تزریق پول خارجی هم نباشد از توسعه استان عقب نمی‌مانیم.

سالاری با بیان اینکه می‌تواند توسعه اشتغال را در سال آینده انتظار داشت، گفت: آنچه خدا باید به گیلان می‌داد، داده است اما دانشگاه باید در برنامه‌ریزی و تصمیم سازی‌ها مشارکت کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کند، افزود: دانشگاه باید آموزش‌های خود را در مسیر اشتغال‌زایی و کارآفرینی سوق دهد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت گسترده اساتید و دانشجویان در توسعه اشتغال گیلان گفت: ظرفیت موجود در گیلان ازجمله دانشگاهیان بسیار غنی و گسترده است و باید در حوزه اشتغال نیز توسعه علمی را شاهد باشیم.

سالاری با اشاره به تمایز جامعه علمی و غیرعلمی گفت: هرچقدر حضور دانشگاهیان، تحقیقات آموزش عالی و پژوهش‌ها در جامعه افزایش یابد رشد و توسعه جامعه ترقی پیدا می‌کنند.

Share