توسط رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان؛

نحوه اخذ مجوز تردد قانونی خودروهای منطقه آزاد انزلی اعلام شد

سرهنگ محمدی در خصوص نحوه اخذ مجوز تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی گفت: خودروهای مناطق آزاد در صورتی که از گمرک جمهوری اسلامی ایران مجوز خروج بگیرند، پلیس آمادگی این را دارد که به هر تعدادی باشند تشریفات مرخصی آنها را انجام دهد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ محمدرضا محمدی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در خصوص نحوه اخذ مجوز تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی گفت: خودروهای مناطق آزاد در صورتی که از گمرک جمهوری اسلامی ایران برای ما مجوز خروج بگیرند، ما آمادگی این را داریم که به هر تعدادی باشند تشریفات مرخصی آنها را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برابر ماده ۱۶ قوانین و مقررات مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی «وسیله نقلیه ای که در مناطق آزاد شماره گذاری شده پس از تشریفات گمرکی مدت مربوط به اتومبیل های خارجی مجوز تردد موقت سایر نقاط کشور را دریافت خواهد کرد»، تصریح کرد: دارندگان این خودروها برابر قانون، یک ماه در سال بدون تمدید و فقط یک بار می توانند از این مجوز استفاده بکنند.

سرهنگ محمدی افزود: لازمه‌ی کار این است که خودروها از گمرک ایران برای ما نامه بگیرند و به پلیس راهور ارائه دهند تا همکاران ما در حوزه‌ی شماره‌گذاری مراحل تعویض پلاک آنها و ارائه پلاک گذرموقت را انجام دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در پایان گفت: ما برای انجام مراحل تشریفات تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد آمادگی کامل داریم اما تأکید می کنم که حتما باید از گمرک ایران مجوز بگیرند نه از گمرک منطقه آزاد.

Share