مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

نباید روایت جنگ، آلوده به غلو گویی و اظهارات جناحی شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه راهیان نور و اهداف آن نیازمند دفاع و صیانت است از راویان راهیان نور خواست از غلو در روایتگری بپرهیزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رسول جلایی صبح امروز در همایش گرامیداشت روز ملی راهیان نور در کانون بسیج جوانان رشت با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در راستای پاسداشت دوران دفاع مقدس باید اقداماتی برای مرور رشادت‌های رزمندگان در آن دوران طلایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راهیان نور سدی عظیم در برابر تهاجم دشمنان است گفت: در جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ نیروی خارجی و داخلی نتوانسته در برابر این حرکت ارزشمند بایستد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به فضای تربیتی جبهه‌های جنگ گفت: بسیاری از رزمندگانی که به جبهه اعزام می‌شدند روحیات و رفتار خاص پیدا می‌کردند و با فضای الهی و معنوی جبهه مأنوس می‌شدند.

جلایی با اشاره به فضای تربیتی راهیان نور بیان کرد: کسانی که به راهیان نور اعزام و سپس به محل زندگی خود برمی‌گردند سپری مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه راهیان نور و اهداف آن نیازمند دفاع و صیانت دارد افزود: همان‌گونه که درگذشته حفظ خاک جمهوری اسلامی ایران مهم بود امروزه صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور مهم و حائز اهمیت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به عمق تأثیرگذاری راهیان نور بیان کرد: هیچ کار فرهنگی در کشور به‌اندازه راهیان نور نتوانسته در عمق جان نوجوانان و جوانان تأثیر ایجاد کند.

جلایی با بیان اینکه راهیان نور جوانان را در مقابل جنگ نرم واکسینه می‌کند گفت: متأسفانه زیرساخت‌های ما برای اعزام زائران مناسب نیست و باید حمایت‌های ما از اردوهای راهیان نور بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران، زائران، مبلغان و راویان زیادی در کاروان‌های راهیان نور تربیت‌ شدند گفت: امروزه جمعیت فراوانی به خدمت راهیان نور درآمده‌اند و این ظرفیت روزبه‌روز در حال افزایش است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برکت روزافزون راهیان نور گفت: امروزه گردشگرانی از کشورهای مختلف به سرزمین نور اعزام می‌شوند و مناطق عملیاتی را به قطب گردشگری تبدیل کرده‌اند.

جلایی با تأکید بر اینکه راویان اصل واقعیت جنگ را بازگو می‌کنند گفت: نباید در بیان و روایت از واقعیت‌های جنگ آلوده به غلو گویی و جناحی حرف زدن شود.

Share