پس از کلین شیت های پیاپی

نام تیم ملی فوتبال ایران وارد کتاب رکوردهای گینس شد

نام تیم ملی فوتبال کشورمان پس از عملکردش در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه وارد کتاب رکورد های گینس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، روح الله دشمن زیاری افزود: این رکورد جزو رکوردهای پرمخاطب گینس است که برای شرکت گینس و مردم جهان حایز اهمیت فراوانی است.
وی بیان کرد: چندی پیش از دفتر گینس ایمیلی دریافت شد مبنی بر اینکه کشور ایران قادر است چنین رکورد جاودانه ای را در گینس به نام خود ثبت کند که در این ارتباط پیگیری های لازم برای تحقق آن صورت گرفت.
دشمن زیاری یادآور شد: مدت زمان بسته نگهداشتن دروازه تیم ایران از ۱۷نوامبر ۲۰۱۵ با تیم گوام (با نتیجه ۶بر صفر) شروع و تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ با تیم کره جنوبی(صفر_صفر) به پایان رسید.
وی گفت: در این مدت زمان، ایران با ۱۲بازی بدون گل خورده رکوردار بیشترین کلین شیت مقدماتی جام های جهانی شد.
دشمن زیاری اظهارکرد: این رکورد از بازی با تیم گوام، هند و عمان در مرحله اول مقدماتی شروع و در مرحله دوم بازی های رفت تیم های قطر، چین، ازبکستان، کره جنوبی، سوریه و با بازی های برگشت مرحله دوم با تیم های قطر، چین، ازبکستان، کره جنوبی پایان یافت.
وی یادآور شد: تاکنون تیم های زیادی موفق به بسته نگهداشتن دروازه های خود بوده اند اما خلق چنین رکوردی تاکنون بی سابقه بوده و این رکورد ارزشمند نتیجه تلاش و تعامل فدراسیون، مربیان و بازیکنان تیم ملی فوتبال و حمایت همه جانبه مردم بوده است.

Share