با درخواست رئیس شورای شهر رشت انجام شد:

موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با مرمت بناهای تاریخی رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور با مرمت بناهای تاریخی موجود در بافت مرکزی و در محدوده پیاده راه فرهنگی رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نشست با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: در نشستی که دقایقی قبل با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد این مهم مطرح و مورد موافقت واقع شد.

وی با اشاره به اینکه رشت شهری فرهنگی و دارای بناهای تاریخی فراوانی است تصریح کرد: بناهای تاریخی موجود در رشت نیازمند مرمت و احیای مجدد بوده و به این منظور شورای اسلامی و شهرداری رشت برای تملک و احیای بناهای تاریخی ثبت شده در رشت ردیف هایی در بودجه سالیانه خود اختصاص داده است.

علوی افزود: سرای سعادت در قلب بازار مرکزی شهر از جمله این بناهای تاریخی بوده که شهرداری رشت قصد تملک و تبدیل آن به اولین اقامتگاه بوم گردی رشت را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز خرسندی از مساعدت رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بیان کرد: در نشست امشب این مهم مطرح و مورد موافقت مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور واقع شد.

وی با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی موجود در بافت مرکزی رشت توسط استادکاران ماهر انجام می شود گفت: با موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن تخصیص اعتبار لازم و تامین منابع مالی، مصالح و استادکاران خبره در امر مرمت آثار و ابنیه تاریخی در اختیار شهرداری رشت قرار می گیرد.

Share