رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان

مهندسین سفیران دانش و تخصص در میان مردم هستند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان گفت: مهندسین سفیران دانش و تخصص در میان مردم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مهندس عبدالرضا قاسمیان، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان به مناسبت فرا رسیدن پنجم اسفندماه، روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، ضمن تبریک روز مهندسی به جامعه مهندسی استان گیلان این قشر را از اساسی ترین ارکان تحقق توسعه پایدار و دستیابی به حقوق شهروندی دانست و گفت:

امروز ما مهندسان، بیش از هر زمان دیگر نیازمند ‏مطالعه شخصیت این چهره های برجسته علمی و تاریخی هستیم که اخلاق‎‎محوری به همراه آموزه هایشان در علوم و فنون عصر خویش، آنان را متمایز و بی بدیل ساخته است.

مهندسان به عنوان سرمایه های تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از قدرت تحلیل، استدلال و تعامل در عرصه‌های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری کنند.

مهندس عبدالرضا قاسمیان، ضمن اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان بیش از ۲۱ هزار عضو در رشته های هفتگانه (عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک) دارد، بر بهره گیری از این ظرفیت عظیم بومی در استان گیلان تاکید کرد و افزود: جلب مشارکت مهندسین و متخصصین خلاق و تلاشگر استان و همچنین حمایت از آنان، جزو مهمترین راهکارها برای حفظ حقوق شهروندی و دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار خواهد بود.

وی ضمن اشاره به جایگاه مهم و موثر بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور افزود: مهندسی در طول تاریخ، زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و مهندسین با بکارگیری از دانش مهندسی و فن آوری های نوین و اجرای صحیح مقررات ملی و رعایت استانداردها، در جهت ارتقای کیفی صنعت ساختمان و حفظ سرمایه های ملی، کوشیده اند تا در راستای رشد و اعتلای جامعه گام بردارند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان تشریح کرد: ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند دانش و اندیشه سرشار از ایده مهندسین می باشد. مهندسین سفیران دانش و تخصص در میان مردم هستند. لذا لازم است همدل و همزبان با مشارکت و عزم جدی، اهداف کلان این سازمان را تحقق بخشیده و در حفظ منافع و حقوق بهره برداران گامهای اساسی بردارند.

قاسمیان در پایان به نمایندگی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، ضمن تبریک این روز به مهندسین کشور به ویژه جامعه مهندسی استان گیلان، خواستار تعالی و پیشرفت جایگاه مهندسین شد و از درگاه خداوند منان برایشان آرزوی بهروزی و سربلندی نمود.

Share